Nieuws E-commerce
Etnische supermarkthouders kunnen gaan thuisbezorgen met app van Didiyo
Turkse broden, Surinaamse bakkeljauw, Marokkaanse thee en Poolse worst; met de gratis app van Didiyo kunnen etnische supermarkten deze en duizenden andere producten ze bij de consument thuis gaan bezorgen. En wel met ingang van vandaag, woensdag 3 november. Zo kunnen ook lokale etnische winkels profiteren van de groeiende vraag naar gemak en online boodschappen bestellen, zonder zelf grote investeringen te hoeven doen.

Etnische supermarkthouders kunnen gaan thuisbezorgen met Didiyo. Foto: Didiyo
Didiyo maakt etnische producten die veelal ontbreken in het assortiment van de grote supermarktketens op deze manier beschikbaar voor levering aan huis. De huidige aangesloten buurtsupers zijn met zorg geselecteerd en elke week wordt een nieuwe gemeente aan het platform toegevoegd. Eindhoven heeft de primeur, daarna volgen onder meer Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Tilburg en Rotterdam.
,,Consumenten kiezen vaker voor gemak”, stelt Didiyo-oprichter Murat Aktas. ,,Met onze bestelapp kunnen zelfstandige, lokaal opererende supermarktondernemers hier op inspelen en een aanzienlijk groter publiek bereiken zonder grote investering in eigen technische middelen. Als experts in retail en e-commerce verzorgen wij de implementatie van het platform en bieden wij continu nieuwe mogelijkheden om de zichtbaarheid en de omzet van de supermarkteigenaar verder te verbeteren."
Didiyo stelt bezorgvoertuigen beschikbaar voor deelnemende supermarkt
Met Didiyo biedt Aktas de lokale etnische supermarkten een volwaardig online platform voor bestel-, betaal- en bezorgdiensten waar zij zich eenvoudig bij kunnen aansluiten. Om de bezorging te faciliteren, stelt Didiyo hen bezorgvoertuigen ter beschikking, zoals elektrische scooters of tuktuks. Al het overige, zoals het klaarzetten en bezorgen van de bestellingen, handelen de betreffende supermarkten verder zelf af. Het verdienmodel van Didiyo? Hoe meer traffic in uw online-winkel van de betreffende ondernemer, hoe meer traffic in de applicatie van Aktas.
Lees ook: Deze Local Hero scoorde de grootste investering ooit bij Dragons' Den
Didiyo begin volgend jaar de grens over
Didiyo maakt het authentieke, etnische assortiment van kleinere winkeliers eenvoudig toegankelijk. En hoewel Didiyo zich op een specifieke groep winkeliers richt, ziet Aktas meer dan genoeg ruimte voor internationale uitbreiding. ,,Het assortiment van de Turkse kruidenier in Amsterdam is namelijk grotendeels hetzelfde als van gelijksoortige winkels in Berlijn, Brussel of Parijs”, legt hij uit. ,,Het blijven dezelfde etnische producten, ongeacht waar de winkelier gevestigd is.” Hij verwacht dan ook Didiyo begin 2022 in België en Duitsland te lanceren.
Via de app – beschikbaar voor iOS en Android – zijn nu al meer dan 3.500 producten te bestellen. Didiyo focust daarbij momenteel op Turkse, Surinaamse, Marokkaanse en Poolse supermarktondernemers. ,,Dat zijn immers in Nederland de grootste bevolkingsgroepen met een migratieachtergrond”, verklaart Aktas. ,,Maar de app is evengoed voor Nederlanders die niet zijn opgegroeid met etnische producten, juist voor hen verlaagt dit enorm de drempel om toch bij een etnische supermarkt te kopen.”
Dit heeft de deelnemende ondernemer zijn klant te bieden met Didiyo
Om te bestellen hoeft de gebruiker slechts een gratis account aan te maken in de app, het winkelmandje te vullen met producten van de gekozen favoriete buurtsuper, een tijdslot voor bezorging te kiezen en eenvoudig af te rekenen met iDeal of creditcard. De meeste supermarkten hanteren een tijdslot van twee uur en bezorgen de boodschappen al vanaf 2,95 euro tot aan de voordeur. De app is vanaf vandaag geheel gratis te downloaden de appstores.