Podcast E-commerce

Met dekbedden binnen vijf jaar van 0,5 naar 100 miljoen omzet

Niels Verwij is oprichter van Dekbed-discounter.nl. Hij begon de webshop in 2014, waarna die binnen de kortste keren explosief groeide. In de wekelijkse podcast van De Ondernemer vertelt hij hoe hij dat voor elkaar kreeg. ,,Wij zetten vol in op groei.''

Presentatie: Anna Neeltje de Boer | De Ondernemer | Foto: Ricardo Smit 11 april 2019

Niels Verwij

Ondernemen zat er al vroeg in ,,Ik zat nog in groep 7 toen ik quads ging verkopen'', vertelt Niels Verwij. ,,Het hele huis stond er vol mee! Mijn vader was ondernemer en vond het wel mooi.'' Of het een lucratieve handel was weet hij niet meer, maar dat geldt zeker voor zijn huidige bedrijf Dekbed-discounter.nl. Van 0,5 miljoen euro omzet in 2014 groeide het naar 45 miljoen in 2018. Zijn verwachting voor dit jaar? ,,75 tot 100 miljoen.''

Hij wist van tevoren dat hij met beddengoed een goede markt betrad, maar het succes overtreft de verwachtingen. Groei bereik je, aldus Verwij, door vol in te zetten op... groei. ,,Dat doen wij door steeds met nieuwe producten te komen en altijd kwaliteit te garanderen. Daardoor kregen wij van meet af aan goede reviews.'' Toegegeven: dat discounter in de naam spreekt het streven naar kwaliteit een beetje tegen. ,,In het begin was de naam een zegen. Later werd het ook wel een vloek, want sommige producenten wilden ons niet meer leveren.'' De oplossing was simpel. ,,Toen zijn we zelf beddengoed gaan maken.''

Luister naar het complete verhaal van Niels Verwij in de podcast hierboven. De Ondernemer heeft wekelijks op de dinsdag (10.00-11.00 uur) live een radioshow op New Business Radio. Deze uitzending is daarna terug te luisteren op onder meer deze website, iTunes en Spoity.