Podcast

Met dekbedden binnen vijf jaar van 0,5 naar 100 miljoen omzet

Niels Verwij is oprichter van Dekbed-discounter.nl. Hij begon de webshop in 2014, waarna die binnen de kortste keren explosief groeide. In de wekelijkse podcast van De Ondernemer vertelt hij hoe hij dat voor elkaar kreeg. ,,Wij zetten vol in op groei.''

Niels Verwij

Presentatie: Anna Neeltje de Boer | De Ondernemer | Foto: Ricardo Smit 11 april 2019

Ondernemen zat er al vroeg in ,,Ik zat nog in groep 7 toen ik quads ging verkopen'', vertelt Niels Verwij. ,,Het hele huis stond er vol mee! Mijn vader was ondernemer en vond het wel mooi.'' Of het een lucratieve handel was weet hij niet meer, maar dat geldt zeker voor zijn huidige bedrijf Dekbed-discounter.nl. Van 0,5 miljoen euro omzet in 2014 groeide het naar 45 miljoen in 2018. Zijn verwachting voor dit jaar? ,,75 tot 100 miljoen.''

Hij wist van tevoren dat hij met beddengoed een goede markt betrad, maar het succes overtreft de verwachtingen. Groei bereik je, aldus Verwij, door vol in te zetten op... groei. ,,Dat doen wij door steeds met nieuwe producten te komen en altijd kwaliteit te garanderen. Daardoor kregen wij van meet af aan goede reviews.'' Toegegeven: dat discounter in de naam spreekt het streven naar kwaliteit een beetje tegen. ,,In het begin was de naam een zegen. Later werd het ook wel een vloek, want sommige producenten wilden ons niet meer leveren.'' De oplossing was simpel. ,,Toen zijn we zelf beddengoed gaan maken.''

Luister naar het complete verhaal van Niels Verwij in de podcast hierboven. De Ondernemer heeft wekelijks op de dinsdag (10.00-11.00 uur) live een radioshow op New Business Radio. Deze uitzending is daarna terug te luisteren op onder meer deze website, iTunes en Spoity.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details