Podcast

Met dekbedden binnen vijf jaar van 0,5 naar 100 miljoen omzet

Niels Verwij is oprichter van Dekbed-discounter.nl. Hij begon de webshop in 2014, waarna die binnen de kortste keren explosief groeide. In de wekelijkse podcast van De Ondernemer vertelt hij hoe hij dat voor elkaar kreeg. ,,Wij zetten vol in op groei.''

Niels Verwij

Presentatie: Anna Neeltje de Boer | De Ondernemer | Foto: Ricardo Smit 11 april 2019

Ondernemen zat er al vroeg in ,,Ik zat nog in groep 7 toen ik quads ging verkopen'', vertelt Niels Verwij. ,,Het hele huis stond er vol mee! Mijn vader was ondernemer en vond het wel mooi.'' Of het een lucratieve handel was weet hij niet meer, maar dat geldt zeker voor zijn huidige bedrijf Dekbed-discounter.nl. Van 0,5 miljoen euro omzet in 2014 groeide het naar 45 miljoen in 2018. Zijn verwachting voor dit jaar? ,,75 tot 100 miljoen.''

Hij wist van tevoren dat hij met beddengoed een goede markt betrad, maar het succes overtreft de verwachtingen. Groei bereik je, aldus Verwij, door vol in te zetten op... groei. ,,Dat doen wij door steeds met nieuwe producten te komen en altijd kwaliteit te garanderen. Daardoor kregen wij van meet af aan goede reviews.'' Toegegeven: dat discounter in de naam spreekt het streven naar kwaliteit een beetje tegen. ,,In het begin was de naam een zegen. Later werd het ook wel een vloek, want sommige producenten wilden ons niet meer leveren.'' De oplossing was simpel. ,,Toen zijn we zelf beddengoed gaan maken.''

Luister naar het complete verhaal van Niels Verwij in de podcast hierboven. De Ondernemer heeft wekelijks op de dinsdag (10.00-11.00 uur) live een radioshow op New Business Radio. Deze uitzending is daarna terug te luisteren op onder meer deze website, iTunes en Spoity.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details