Podcast

Met dekbedden binnen vijf jaar van 0,5 naar 100 miljoen omzet

Niels Verwij is oprichter van Dekbed-discounter.nl. Hij begon de webshop in 2014, waarna die binnen de kortste keren explosief groeide. In de wekelijkse podcast van De Ondernemer vertelt hij hoe hij dat voor elkaar kreeg. ,,Wij zetten vol in op groei.''

Niels Verwij

Presentatie: Anna Neeltje de Boer | De Ondernemer | Foto: Ricardo Smit 11 april 2019

Ondernemen zat er al vroeg in ,,Ik zat nog in groep 7 toen ik quads ging verkopen'', vertelt Niels Verwij. ,,Het hele huis stond er vol mee! Mijn vader was ondernemer en vond het wel mooi.'' Of het een lucratieve handel was weet hij niet meer, maar dat geldt zeker voor zijn huidige bedrijf Dekbed-discounter.nl. Van 0,5 miljoen euro omzet in 2014 groeide het naar 45 miljoen in 2018. Zijn verwachting voor dit jaar? ,,75 tot 100 miljoen.''

Hij wist van tevoren dat hij met beddengoed een goede markt betrad, maar het succes overtreft de verwachtingen. Groei bereik je, aldus Verwij, door vol in te zetten op... groei. ,,Dat doen wij door steeds met nieuwe producten te komen en altijd kwaliteit te garanderen. Daardoor kregen wij van meet af aan goede reviews.'' Toegegeven: dat discounter in de naam spreekt het streven naar kwaliteit een beetje tegen. ,,In het begin was de naam een zegen. Later werd het ook wel een vloek, want sommige producenten wilden ons niet meer leveren.'' De oplossing was simpel. ,,Toen zijn we zelf beddengoed gaan maken.''

Luister naar het complete verhaal van Niels Verwij in de podcast hierboven. De Ondernemer heeft wekelijks op de dinsdag (10.00-11.00 uur) live een radioshow op New Business Radio. Deze uitzending is daarna terug te luisteren op onder meer deze website, iTunes en Spoity.

De Zo Genaamde Podcast

Verbinding als kracht: hoe de naam 'Univé' te herleiden is naar een boer in het jaar 1794

Bijna elke Nederlander kent de naam 'Univé verzekeringen'. De oorsprong van de naam zal echter bij veel minder mensen bekend zijn. De hoogste tijd voor naamexpert Floris Hülsmann om op zoek te gaan naar de betekenis van deze merknaam. Te gast in De Zo Genaamde Podcast is Ron Bavelaar om het verhaal achter de naam te vertellen.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details
Hart voor Zaken

Liefde en business zijn de twee grote pijlers voor succesvol leiderschap Hans van der Kooij (Caesar Groep)

Hans van der Kooij is directeur en oprichter van ICT-dienstverlener Caesar Groep. Hij is te gast in deze Hart voor Zaken, de podcastserie van Cor Hospes over leiderschap. Hoe zorgt hij voor een zo perfect mogelijk werkklimaat? ,,Ik probeer mensen te helpen op hun weg in het leven. Ervoor te zorgen dat ze hier niet komen om te werken, maar om te leven.''

Details
De Jonge Ondernemer

Pauline (17) heeft al een webshop en fysieke kledingwinkel: 'Het is keihard werken'

Pauline Snel doet haar achternaam eer aan. Ze is pas 17, maar runt nu al een succesvolle damesmodewinkel. In de winkelstraat en online. Elily draait als een malle in het pand in hartje Dordrecht en via de drukbezochte webshop. Hoe boks je dat als minderjarig ondernemer voor elkaar en waar loop je tegenaan als 17-jarige bomvol ambitie? Je hoort het in aflevering drie van De Jonge Ondernemer.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Hart voor Zaken

Natasja Naron (Gabriël) over haar missie: 'Als je werkt vanuit liefde kan er geen hiërarchie zijn'

Bij financieel adviesbureau Gabriël bepalen de medewerkers zelf hun salaris en hoeveel dagen ze op vakantie gaan. Daarmee leeft het bedrijf niet alleen extern maar ook intern de missie ‘Genoeg zorgt voor geluk’. Belangrijk die missie, vertelt oprichter Natasja Naron aan gastheer Cor Hospes in de derde aflevering van Hart voor Zaken. Waarom belangrijk? Je hoort het in de podcast.

Details