Nieuws E-commerce

Tassenwinkel vertrouwt op online én offline

Driekwart van alle ondernemers denkt de komende vijf jaar te groeien. Erica Kaman-Horstra is goed op weg met familiebedrijf Travelbags.nl

PIETER STEENBERGEN | Foto: Frank Uijlenbroek 2 april 2017

Ericakaman

Waar het bestaansrecht van veel fysieke winkels mede door internet onder druk staat, gelooft Travelbags.nl heilig in de combinatie van offline en online. Het familiebedrijf, waarvan moeder Jannie Horstra in 2006 de basis legde, zit in de lift. “We draaiden vorig jaar ons beste jaar, evenals de twee jaren daarvoor”, zegt dochter Erica Kaman-Horstra. Travelbags.nl begon als fysieke tassenwinkel in Hardenberg, al snel volgde een webshop. In 2012 opende een tweede winkel in Zwolle. Het bedrijf heeft zo'n 50 medewerkers in dienst.

Online

De grootste groei wordt online gerealiseerd. “We verkopen honderden artikelen per dag en krijgen minder dan 10 procent retour. Dit heeft vooral te maken met de functionele producten die wij verkopen in combinatie met uitgebreide productomschrijvingen." De webshop wordt dan ook geregeld vernieuwd. “Daar zijn mijn broers Gerjan en John mee bezig. We hebben meer dan 10.000 artikelen op voorraad; alles wat online staat, hebben we ook echt in huis en kan de volgende dag worden bezorgd.”

Marketing

Elke verdiende euro wordt geïnvesteerd, vooral in marketing. Zo adverteert het bedrijf bij RTL. “Als je wilt groeien, moet je doorontwikkelen. Het vergroten van onze naamsbekendheid is een van de belangrijkste doelstellingen voor de komende jaren."

  • Wie Erica Kaman-Horstra (40)
  • Wat winkel en webshop met tassen
  • Waar Hardenberg
  • Groei 48%
  • Omzet 10-15 miljoen euro
  • Contact travelbags.nl

Het vergroten van onze naamsbekendheid is een van de belangrijkste doelstellingen voor de komende jaren

Erica Kaman-Horstra, Travelbags.nl