Nieuws Actueel

Euretco en Foot Locker azen op Perry Sport

Foot Locker en de Nederlandse winkelexploitant Euretco zijn de belangrijkste kandidaten om Perry Sport en Aktiesport te redden. Dat schrijft Het Parool.

Herman Stil (Het Parool) / redactie De Ondernemer 25 februari 2016

Footlocker

Lees ook:Shop-in-shop nekte Perry SportDoek valt definitief voor Perry Sport

Volgens curator Toni van Hees hebben zich ‘tientallen’ kandidaten gemeld voor moederbedrijf Unlimited Sports Group (USG). Hoeveel partijen daarvan zich over het hele bedrijf willen ontfermen, kan hij nog niet zeggen. Hij wil geen namen noemen. "Vanuit Euretco kunnen wij hierover geen mededelingen doen", aldus een woordvoerder van de Nederlandse detailhandelaar, die al in de winkelstraten actief is met sportketens Intersport, Runnersworld en Athlete’s Foot. Bij het Europese hoofdkantoor van Foot Locker in Londen was vanochtend niemand bereikbaar voor commentaar. Het Franse Decathlon, ook genoemd als potentiële kandidaat omdat het momenteel bezig is om ook ‘grote stadswinkels’ in binnensteden op te zetten, zegt geen interesse te hebben in Perry of Aktiesport. "Hun concept sluit niet aan op het onze", zegt een woordvoerder van Decathlon Nederland. "De winkels van Perry Sport zijn bovendien te klein." Curator Van Hees wil volgende week beginnen met inhoudelijke gesprekken met overnamekandidaten. Voor eind maart moet er duidelijkheid zijn; dan vertrekt het personeel, dat dinsdag formeel is ontslagen. USG ging deze week over de kop, naar eigen zeggen door het faillissement van V&D en Scapino. In werkelijkheid zijn het aanhoudende financieringsproblemen bij de banken geweest die het bedrijf de das om hebben gedaan. Eind 2014 miste USG al afspraken over aflossingen met een groep banken onder leiding van Rabobank. 'In januari 2016 is de groep nog steeds aan het werken aan een overeenkomst over herfinanciering van de lopende financiële afspraken', schrijft USG in zijn jaaroverzicht, dat 29 januari werd ingediend. De accountant weigerde daarom zijn goedkeuring te geven aan de cijfers. USG behaalde in 2014 een omzet van ruim 250 miljoen euro en boekte een verlies van 659.000 euro, terwijl het in de sportbranche helemaal niet zo slecht gaat. Vorig jaar kromp de omzet in de branche volgens Inretail maar 0,1 procent. Dit jaar verwacht de brancheorganisatie dat de omzet uit verkoop van sportartikelen twee procent zal stijgen.