Nieuws Familiebedrijf
Al 20 jaar succesvol: de successen van familiebedrijf The Art of Living
Het glossy woon- en lifestylemagazine The Art of Living wordt al twintig jaar vanuit Eersel gemaakt. Oprichter en uitgever Toon Thijssen vormt de laatste jaren samen met zijn twee zoons Mike en Jim de directie. Een echt familiebedrijf.

Art of Living bestaat 20 jaar. Vader Toon en zonen Mike en Jim Thijssen zijn hiervan de uitgevers. Foto: DCI media
Toon Thijssen was al jaren actief in de uitgeversbranche toen hij in 2000 een villa met kantoor ging bouwen in Eersel. Voor de bouw en inrichting reisde hij stad en land af en raadpleegde vele bladen op zoek naar ideeën en producten. Dit bracht hem er toe om zelf een blad uit te geven waarin alles op het gebied van wonen en interieur wordt samengebracht en gepresenteerd. ,,Er was een grote keuze in woonbladen, maar nog niet in het luxe segment. Voor deze doelgroep was dit magazine bedoeld”, zegt Thijssen tegen het Eindhovens Dagblad.
Het woon en lifestyle-element werd uitgebreid met aandacht voor tuinarchitectuur en zijn eigen interesses: kunst, cultuur, design en mooie auto’s. Het magazine verschijnt in Nederland (vijf keer per jaar) en in België (vier keer). Inmiddels zitten zoons Mike en Jim ook in de directie.
Lees ook: Helft ondernemers geeft voorkeur aan familiebedrijf als zakelijk partner
Digitaal steeds belangrijker
Mike Thijssen: ,,Jim en ik hebben vooral de digitale tak opgezet en het event, de woonbeurs. Digitaal wordt steeds belangrijker. Op jaarbasis worden circa honderdvijftig woonreportages in samenwerking met ruim driehonderd architecten en designers in het magazine gepubliceerd en toegevoegd op ons digitale platform. Via de website hebben we circa een miljoen unieke bezoekers per jaar.”
Mike is verantwoordelijk voor sales en marketing, Jim stuurt de redactie aan met een pool van externe journalisten en fotografen en regelt de interne zaken. In totaal werken er twintig mensen en dat worden er naar verwachting nog meer.
''Het magazine is natuurlijk niet alleen voor de doelgroep, maar is vaak een inspiratiebron voor iedereen''
Binnenkijken in luxe huizen
Het magazine heeft een landelijke verspreiding via onder andere de sterrenrestaurants, autoshowrooms, golfbanen, makelaars en is te koop in de tijdschriftenhandel. Mike: ,,Het magazine is natuurlijk niet alleen voor de doelgroep, maar is vaak een inspiratiebron voor iedereen. Wie wil er nu niet binnenkijken in luxe huizen.”
Het vorig jaar gestarte The Art of Living Event in het Autotron te Rosmalen vindt dit jaar plaats van donderdag 26 tot en met zondag 29 maart. Twintig jaar The Art of Living wordt uitgebreid gevierd. Acht topdesigners hebben acht stijlkamers ingericht. Er is 600 vierkante meter aan inspiratietuinen binnen aangelegd en er zijn stands met circa 150 vakspecialisten. Op de bovenverdieping is over de volledige vide een kunstgalerij.
Lees ook: AGU: van hecht familiebedrijf tot internationaal vernieuwer