FC Groningen neemt met pijn in het hart afscheid van de energieleverancier die na volgend seizoen van het shirt van de FC verdwijnt. "FC Groningen en Essent passen goed bij elkaar. We hebben echt het maximale uit deze samenwerking gehaald. Al onze gestelde doelen zijn nu bereikt en dat is het moment om afscheid van elkaar te nemen", licht Chief Commercial Officer Patrick Lammers van Essent de keuze om te stoppen toe. Moederbedrijf Essent blijft verbondenEssent neemt echter niet geheel afscheid van FC Groningen. Het moederbedrijf van Essent, RWE, wordt één van de founders van het nieuw te realiseren Topsportzorgcentrum op Sportpark Corpus den Hoorn. RWE zal zich vooral op de functies richten, die het ultramoderne en multifunctionele gebouw kan bieden aan de breedtesport in Noord-Nederland. Vanuit de Energy Valley Topclub worden de duurzame en groene ambities van FC Groningen gerealiseerd en RWE blijft hiervan dus ook na medio 2017 onderdeel uitmaken.Geweldige shirtsponsorCommercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen respecteert de keuze van Essent om niet meer met naam op het groen-witte shirt te prijken. “Met Essent hebben wij al vijf jaar lang een geweldige shirtsponsor en een zeer betrokken partner. Ook komend seizoen zal de naam van Essent nog op het shirt zichtbaar zijn en zal onze intensieve band worden voortgezet.”Kans voor ondernemersFC Groningen zal op zoek gaan naar een nieuwe hoofdsponsor. Voor bedrijven die nationale bekendheid willen creëren via het shirt van de Trots van het Noorden levert dit een mooie kans op.
FC Groningen zoekt nieuwe hoofdsponsor
Geschreven door: Redactie De Ondernemer
Leestijd 1 minuut
Essent stopt na komend seizoen als hoofdsponsor van FC Groningen. Na zes jaar houdt het energiebedrijf het voor gezien en verdwijnt van het shirt van de noordelijke FC. Voor bedrijven die FC Groningen een warm hart toedragen levert dit een mooie kans op om de nieuwe hoofdsponsor te worden.
Lees verder onder de advertentie