Podcast

Mijlpaal BUX door beleggingsmarkt 'zo makkelijk mogelijk te kunnen betreden'

BUX kondigt vandaag aan te zijn gegroeid naar 150.000 Nederlandse klanten. Ondanks de focus op Europese uitbreiding dit jaar, bleef de groei van de mobiele broker ook in haar thuisland niet uit. De coronakoersschommelingen zorgen voor een toestroom van particuliere beleggers en Nederlandse jongeren betreden massaal de beurs.

BUX beleggen app

Van onze redactie 22 september 2020

,,Met de lage spaarrente en een afkalvend pensioenstelsel wordt beleggen voor veel jongeren een must-have om een betere financiële toekomst op te bouwen. Deze nieuwe generatie beleggers is op zoek naar lage kosten, de mogelijkheid om binnen enkele minuten een rekening te openen en een toegankelijke app. Met BUX Zero maken we het voor hen zo makkelijk mogelijk om de beleggingsmarkt te betreden en daarom verwelkomen we momenteel enorm veel nieuwe klanten”, zegt Nick Bortot, oprichter en ceo van BUX in de podcast (hierboven terug te luisteren).

BUX lanceerde BUX Zero in september 2019, de enige app in Nederland waarmee gebruikers commissievrij kunnen beleggen, en is sindsdien succesvol uitgebreid naar de Duitse, Oostenrijkse, Franse en Belgische markt. In juli dit jaar groeide het bedrijf uit tot de grootste mobiele broker van Europa.

Tekst gaat verder onder de foto van Nick Bortot, oprichter en ceo van BUX.

Nick bortot bux broker 150000 nederlandse klanten

Meer dan 2,5 miljoen mensen uit negen landen gebruiken BUX

Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit negen Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen.

BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.

Bortot trots op developers achter BUX

Tijdens de uitzending van De Ondernemer op New Business Radio kwam de coronacrisis natuurlijk ook ter sprake. Koersen schommelden na de uitbraak werkelijk alle kanten op en dus werd er flink wat gevraagd van het systeem achter BUX.

,,Wij doen dingen soms iets minder snel, maar zijn we zijn wel extreem degelijk”, blikt Bortot terug op het begin van de coronacrisis. ,,Soms is het tien dagen rustig op de beurs en dan opeens weer heel erg druk. Je systeem moet tegen een bepaalde piekbelasting kunnen. Toen de crisis uitbrak, bleek dat niet alle systemen van onze concurrenten die belasting aankonden waardoor ze er soms een uur en soms zelfs meerdere dagen uit lagen. Bij ons liep alles gewoon door en raakte niemand in paniek. Dat maakt mij trots op onze developers.”

,,We merken dat beleggers het moeilijk vinden om een of twee bedrijven te kiezen en meer behoefte hebben aan meerdere bedrijven uit een bepaalde sector"

Nick Bortot, oprichter en ceo van BUX

Focus op langdurige relaties met de klant

Gevraagd naar de toekomstplannen van Bortot, geeft de oprichter van BUX aan dat het bedrijf meer gaat focussen op langdurige relaties met de klant. ,,We stimuleren dat mensen niet in één keer een heel groot bedrag storten, maar bijvoorbeeld iedere maand een vast bedrag. De beurs gaat omhoog en omlaag. Wie op zo’n laag moment in één keer een groot bedrag verliest, heeft misschien wel vijf jaar nodig om dat weer terug te verdienen. Het is veel beter om over een langere periode met kleinere bedragen te beleggen.”

,,Daarnaast gaan we onze klanten verschillende thema’s aanbieden. We merken dat beleggers het moeilijk vinden om een of twee bedrijven te kiezen en meer behoefte hebben aan meerdere bedrijven uit een bepaalde sector. Groenbeleggen is momenteel populair, maar je kunt ook denken aan bedrijven die gespecialiseerd zijn in kunstmatige intelligentie.”

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Dorkas Koenen (cmo Rabobank): 'Wij doen niet aan purpose-marketing, wij zíjn purpose'

Al vijf jaar lang is Dorkas Koenen de Chief Marketing Officer van Rabobank. Een echt zwaargewicht die een doorslaggevende rol speelt bij de huidige visie van de bank: ‘Growing a better world together’. In de nieuwe podcast van Thijs Talks spreekt hij over zijn visie op marketing en talentontwikkeling.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details