Nieuws Actueel
Helga van Leur : Wat jij kunt leren van de weersveranderingen
Weervrouw Helga van Leur was één van de sprekers tijdens het Business Festival Twente. De weervrouw sprak over de combinatie tussen duurzaamheid en groeien. ‘Ondernemerschap is als de lente: je moet de omgeving blijven voelen.’

Tijdens het Business Festival Twente spraken verschillende topondernemers om de bezoekers te inspireren en informeren. Naast de weervrouw stonden er onder meer business model-specialist Patrick van der Pijl. Hij sprak over het verdienmodel van Netflix en hoe iedere ondernemer in kan spelen op de trend waarbij verdienmodellen verschuiven in de richting van abonnementsmodellen.
Blijf je emotie oproepen binnen je bedrijf
De weervrouw ziet vele kansen voor ondernemers om te leren van de weersverandreingen. Zodra jij in contact blijft met je klant dan blijf je jezelf de kans bieden om mee te groeien. Volgens Van Leur kun je tussen ondernemerschap en meteorologie de overeenkomst zien als tussen de seizoenen. Zodra het lente wordt dan wil je naar buiten gaan, de zon voelen, ruiken en proeven. Als ondernemer moet je volgens haar niets anders doen: blijf die emoties bij jezelf oproepen. Ofwel: poog zo open mogelijk te luisteren naar je klant. Waar hebben zij behoefte aan? En, zodra je product daar niet aan voldoet zul je een manier moeten vinden om dat product aan te passen.