Nieuws Actueel
Helmond Sport eerste club met nieuwe manier van netwerken
Businessclub-leden van Helmond Sport kunnen vanaf dit seizoen een Flexpakket aanschaffen. De club wil bedrijven met steeds drukker wordende agenda’s tegemoet komen door een andere manier van netwerken aan te bieden. "We richten ons grotendeels op het mkb. De ondernemer krijgt nu meer waar voor zijn geld."
Eerstedivisieclub Helmond Sport is met het nieuwe Flexpakket voorloper in de voetbalwereld. "Gemiddeld genomen hebben de meeste businessclub-leden twee vaste business seats per wedstrijd. Kon je niet komen, dan stond je stoel leeg. Met de nieuwe flexibele opzet komt daar een einde aan. De ondernemer kan nu zelf 38 flexplekken invullen", vertelt commercieel manager van de club Antoine Beije. "We hebben geluisterd naar de behoefte van onze leden. We merken dat de ondernemers een steeds drukkere agenda hebben en dat de stoelen leegstaan als ze niet kunnen komen. Met het Flexpakket mogen ze de wedstrijden zelf uitzoeken en ze mogen zelf bepalen met hoeveel mensen ze dat doen.”
Zakennetwerk
De afnemers van een Flexpakket zijn ook volwaardig leden van de businessclub. Beije legt uit. "Wij gaan er alles aan doen zodat de ondernemers niet alleen naar topwedstrijden gaan en we zullen nog meer invulling geven aan de zogenoemde kleine wedstrijden. Met gastsprekers, thema-avonden en activiteiten zodat mensen buiten het voetbal om een mooi pakket aangeboden krijgen." Misschien nog wel belangrijker: met het Flexpakket krijgen partners volwaardig toegang tot het uitgebreide zakennetwerk van Helmond Sport.
Nieuwe aanwas
Bestaande leden van de businessclub kunnen gewoon overstappen, maar de club richt zich vooral op nieuwe aanwas. “Met het nieuwe pakket willen we vooral nieuwe bedrijven enthousiast maken. Een aantal nieuwe afnemers van het Flexpakket zijn bestaande contacten die in het verleden lid waren van de businessclub”, legt de commercieel directeur uit. “Ze zijn gestopt omdat ze te weinig tijd hadden om te kijken. Sinds we het nieuwe pakket een aantal weken geleden hebben uitgerold, hebben we bijna tien nieuwe leden. En er zitten er nog een heleboel in de pijplijn. We verwachten behoorlijk wat van dit concept."
Maatschappelijke functie
De eerste partners van de Jupiler League-club zijn al binnen. Wat vindt bijvoorbeeld Stappert/Noxon van het Flexpakket? “Wij zijn niet in de gelegenheid om iedere thuiswedstrijd van Helmond Sport aanwezig te zijn maar het heeft wel meerwaarde om lid te zijn. Als Helmonds bedrijf is het niet alleen zakelijk interessant om naar Helmond Sport te gaan, het lidmaatschap heeft daarnaast ook een maatschappelijk functie”, legt directeur Mark Dankers zijn keuze voor het Flexpakket uit.
Bedrijfsfilosofie
Ook Tigro gaat vanaf komend seizoen gebruik maken van het Flexpakket. Een keuze die goed past bij het bedrijf, is eigenaar Tim van Esdonk van mening: "Tigro kiest voor het Helmond Sport Flexpakket omdat het past bij onze bedrijfsfilosofie: flexibel, op maat en doeltreffend."
De ondernemer kan nu zelf 38 flexplekken invullen