Nieuws Actueel

Herstel van corona en hogere prijzen helpen Heineken vooruit

Bierbrouwer Heineken heeft in het eerste halfjaar volop geprofiteerd van het herstel van de coronacrisis. In grote delen van Azië heropende de economie weer en in Europa kon de horeca weer klanten ontvangen. Ook de prijsstijgingen, waarmee Heineken de gestegen kosten voor zaken als grondstoffen, energie en transport wil opvangen, droegen bij aan een gestegen omzet.

ANP 1 augustus 2022

De omzet van Heineken steeg met meer dan een derde tot 16,4 miljard euro. Behalve meer verkopen en een hogere prijs zette de vraag naar premiumbieren ook door. Dat betekent dat bierdrinkers bereid zijn meer te betalen voor een Heineken-biertje dan van een ander merk uit de Heineken-stal. Die trend is al enige tijd gaande en zet zich ook nu nog door, ondanks de gestegen inflatie.

Ook ten opzichte van 2019, het laatste jaar voor corona, doet Heineken het beter. Het bedrijf verkocht 0,8 procent meer bier en de omzet steeg met meer dan 14 procent.

Uiteindelijk hield het bedrijf in de eerste zes maanden een nettowinst over van een kleine 1,3 miljard euro. Dat was een toename van ruim 22 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws