Podcast

Hoe het succes van Ticketswap begon: 'Ieder 100 euro ingelegd voor Facebook'

Iedereen die een kaartje voor concert, theater of sport heeft gekocht maar ‘m eerlijk wil doorverkopen, kan dit online simpel en betrouwbaar doen, via Ticketswap dus. Luister mee met de podcast, waarin CEO/oprichter Hans Ober vertelt in de podcast over hoe het 'gedoe met het Lowlands-kaartje' is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf.

Concertkaartjes ANP

Redactie De Ondernemer | Podcast: Robert van den Ham | Foto: Gabriel Eisenmeier 18 april 2019

Wij wilden niet lullen over een start-up maar het juist doen

Hans Ober, CEO van TicketSwap

,,Ik wilde altijd al ondernemen en hield mijn ogen goed open voor processen die niet liepen. Toen ik zelf ondervond hoe ingewikkeld het was om mijn kaartje voor Lowlands te verkopen, besefte ik: dat kan beter.'' Hans Ober toog na zijn studie aan de IVA Driebergen (automotive business) en UVA aan het werk met zijn huisgenoot, 'begon gewoon' en hield zich vervolgens verre van millennialpretenties. ,,Wij noemden ons geen start-up, wilden er niet over lullen maar het juist doen. Pas na twee jaar kwamen we ermee naar buiten.'' En hoe: nu is TicketSwap actief in tientallen landen. Het ondernemersverhaal van Hans Ober, plus tips & tricks, hoor je in de podcast.

Luister naar het complete verhaal van Hans Ober in de podcast hierboven. De Ondernemer verzorgt elke week op dinsdag van 10.00 tot 11.00 uur live een radioshow op New Business Radio, wisselend gepresenteerd door Robert van den Ham en Anna Neeltje de Boer. De uitzending is terug te luisteren op onder meer deze website, Soundcloud, iTunes en Spotify.

Lees ook: Zo innoveert TicketSwap razendsnel als gevolg van de Facebookschandalen

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details