Podcast

Hoe het succes van Ticketswap begon: 'Ieder 100 euro ingelegd voor Facebook'

Iedereen die een kaartje voor concert, theater of sport heeft gekocht maar ‘m eerlijk wil doorverkopen, kan dit online simpel en betrouwbaar doen, via Ticketswap dus. Luister mee met de podcast, waarin CEO/oprichter Hans Ober vertelt in de podcast over hoe het 'gedoe met het Lowlands-kaartje' is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf.

Concertkaartjes ANP

Redactie De Ondernemer | Podcast: Robert van den Ham | Foto: Gabriel Eisenmeier 18 april 2019

Wij wilden niet lullen over een start-up maar het juist doen

Hans Ober, CEO van TicketSwap

,,Ik wilde altijd al ondernemen en hield mijn ogen goed open voor processen die niet liepen. Toen ik zelf ondervond hoe ingewikkeld het was om mijn kaartje voor Lowlands te verkopen, besefte ik: dat kan beter.'' Hans Ober toog na zijn studie aan de IVA Driebergen (automotive business) en UVA aan het werk met zijn huisgenoot, 'begon gewoon' en hield zich vervolgens verre van millennialpretenties. ,,Wij noemden ons geen start-up, wilden er niet over lullen maar het juist doen. Pas na twee jaar kwamen we ermee naar buiten.'' En hoe: nu is TicketSwap actief in tientallen landen. Het ondernemersverhaal van Hans Ober, plus tips & tricks, hoor je in de podcast.

Luister naar het complete verhaal van Hans Ober in de podcast hierboven. De Ondernemer verzorgt elke week op dinsdag van 10.00 tot 11.00 uur live een radioshow op New Business Radio, wisselend gepresenteerd door Robert van den Ham en Anna Neeltje de Boer. De uitzending is terug te luisteren op onder meer deze website, Soundcloud, iTunes en Spotify.

Lees ook: Zo innoveert TicketSwap razendsnel als gevolg van de Facebookschandalen

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details