Podcast

Hoe het succes van Ticketswap begon: 'Ieder 100 euro ingelegd voor Facebook'

Iedereen die een kaartje voor concert, theater of sport heeft gekocht maar ‘m eerlijk wil doorverkopen, kan dit online simpel en betrouwbaar doen, via Ticketswap dus. Luister mee met de podcast, waarin CEO/oprichter Hans Ober vertelt in de podcast over hoe het 'gedoe met het Lowlands-kaartje' is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf.

Concertkaartjes ANP

Redactie De Ondernemer | Podcast: Robert van den Ham | Foto: Gabriel Eisenmeier 18 april 2019

Wij wilden niet lullen over een start-up maar het juist doen

Hans Ober, CEO van TicketSwap

,,Ik wilde altijd al ondernemen en hield mijn ogen goed open voor processen die niet liepen. Toen ik zelf ondervond hoe ingewikkeld het was om mijn kaartje voor Lowlands te verkopen, besefte ik: dat kan beter.'' Hans Ober toog na zijn studie aan de IVA Driebergen (automotive business) en UVA aan het werk met zijn huisgenoot, 'begon gewoon' en hield zich vervolgens verre van millennialpretenties. ,,Wij noemden ons geen start-up, wilden er niet over lullen maar het juist doen. Pas na twee jaar kwamen we ermee naar buiten.'' En hoe: nu is TicketSwap actief in tientallen landen. Het ondernemersverhaal van Hans Ober, plus tips & tricks, hoor je in de podcast.

Luister naar het complete verhaal van Hans Ober in de podcast hierboven. De Ondernemer verzorgt elke week op dinsdag van 10.00 tot 11.00 uur live een radioshow op New Business Radio, wisselend gepresenteerd door Robert van den Ham en Anna Neeltje de Boer. De uitzending is terug te luisteren op onder meer deze website, Soundcloud, iTunes en Spotify.

Lees ook: Zo innoveert TicketSwap razendsnel als gevolg van de Facebookschandalen

De Zo Genaamde Podcast

Verbinding als kracht: hoe de naam 'Univé' te herleiden is naar een boer in het jaar 1794

Bijna elke Nederlander kent de naam 'Univé verzekeringen'. De oorsprong van de naam zal echter bij veel minder mensen bekend zijn. De hoogste tijd voor naamexpert Floris Hülsmann om op zoek te gaan naar de betekenis van deze merknaam. Te gast in De Zo Genaamde Podcast is Ron Bavelaar om het verhaal achter de naam te vertellen.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details
Hart voor Zaken

Liefde en business zijn de twee grote pijlers voor succesvol leiderschap Hans van der Kooij (Caesar Groep)

Hans van der Kooij is directeur en oprichter van ICT-dienstverlener Caesar Groep. Hij is te gast in deze Hart voor Zaken, de podcastserie van Cor Hospes over leiderschap. Hoe zorgt hij voor een zo perfect mogelijk werkklimaat? ,,Ik probeer mensen te helpen op hun weg in het leven. Ervoor te zorgen dat ze hier niet komen om te werken, maar om te leven.''

Details
De Jonge Ondernemer

Pauline (17) heeft al een webshop en fysieke kledingwinkel: 'Het is keihard werken'

Pauline Snel doet haar achternaam eer aan. Ze is pas 17, maar runt nu al een succesvolle damesmodewinkel. In de winkelstraat en online. Elily draait als een malle in het pand in hartje Dordrecht en via de drukbezochte webshop. Hoe boks je dat als minderjarig ondernemer voor elkaar en waar loop je tegenaan als 17-jarige bomvol ambitie? Je hoort het in aflevering drie van De Jonge Ondernemer.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Hart voor Zaken

Natasja Naron (Gabriël) over haar missie: 'Als je werkt vanuit liefde kan er geen hiërarchie zijn'

Bij financieel adviesbureau Gabriël bepalen de medewerkers zelf hun salaris en hoeveel dagen ze op vakantie gaan. Daarmee leeft het bedrijf niet alleen extern maar ook intern de missie ‘Genoeg zorgt voor geluk’. Belangrijk die missie, vertelt oprichter Natasja Naron aan gastheer Cor Hospes in de derde aflevering van Hart voor Zaken. Waarom belangrijk? Je hoort het in de podcast.

Details