Actueel

Jonge ondernemers wagen hun kans in binnenstad Goes

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Daar waar ooit de taarten over de toonbank gingen - in het voormalige pand van patisserie Van Opdorp - verkoopt Rick Kole vanaf 4 maart kleding van exclusieve merken als Alix the Label, Wanderlust en Once we were warriors. Een formule die in Kapelle al blijkt te werken. Daar opende de jonge ondernemer anderhalf jaar geleden zijn winkel Junts. ,,Het loopt goed’’, zegt hij. ,,Er komen ook mensen van buiten Kapelle, vaak voor de merken die ik verkoop.’’

Bubbles

Een paar deuren verderop gaat eind maart 'Bubbles' open. Het is een zogeheten ‘theme store’, volgens eigenaresse Amanda Reijerse de eerste in Nederland. De in Kloetinge woonachtige onderneemster wil haar kleding- en cadeauwinkel elke maand een heel ander uiterlijk geven. Steeds staat een specifiek thema centraal en wordt de winkel daarop aangepast. ,,Ik begin met het thema gardenparty, een tuinfeest dus. De winkel wordt aangekleed met onder meer bloemen, planten, een schommel en picknick-kleedjes. Er komen ook workshops die bij het thema passen. Daarvoor wil ik samenwerken met andere ondernemers.’’

Lees verder onder de advertentie

Pro-actief

Dat er zoveel nieuwe winkels komen, heeft volgens Tom de Koning van Stichting Goes Marketing onder meer te maken met een pro-actieve benadering van ondernemers door de gemeente en Goes Marketing. De website www.startjewinkelingoes.nl draagt volgens hem ook bij aan het succes.

Op de foto: Rick Kole in zijn zaak Junts (Fotograaf: Marcelle Davidse)

Lees verder onder de advertentie