Nieuws Actueel

Jumbo feliciteert zichzelf: 'Weer een plek minder voor een hotel'

Pesterig inspelen op de grootste angst van buurtbewoners: waarom zou je het níet doen? Het is clever en ook wel geestig, maar doet tegelijkertijd ook lichtelijk deprimerend aan, schrijft Het Parool.

Het Parool | Foto: Charlotte Odijk 27 juli 2017

Jumbo 57

De nieuwste reclameactie voor een Jumbo op de Stadhouderskade speelt op die angst in. 'Hatsa! Weer een plek minder voor een hotel,' zelffeliciteert de ­supermarkt zich vanaf een knalgele abri.

Gewoon iets normaals

En inderdaad denk je dat als voorbijganger: hè hè, gelukkig gewoon iets normaals. Dan hoeft de Jumbo verder niet meer zo heel veel te doen: het feit dat ze simpelweg niet wéér een hotel zijn, is al voedingsbodem genoeg voor een feestelijke omarming van de Amsterdammer die moe is van zijn veranderende stad.