Podcast

Kalo Bagijn: 'Ik weet niet of onze disruptieve aanpak anno 2019 nog werkt'

Disruptie. Dat is het woord dat centraal staat in het online radio-interview dat De Ondernemer deze week hield met Kalo Bagijn. De mede-oprichter van BinckBank en later Brand New Day Bank vertelt in onze podcast over de spraakmakende campagnes die hij met zijn bedrijven voerde, zijn stappen richting zelfstandigheid en over het juiste personeel op het juiste moment. Luister mee.

Kalo Bagijn02 bnd marcookhuizen

Redactie De Ondernemer / MVO 6 maart 2019

Eén van de vragen die De Ondernemer-hoofdredacteur Robert van den Ham aan Bagijn stelde, is of een dergelijke disruptieve aanpak (waarbij Rabobank en Aegon in een reclame in hun nadeel werden vergeleken met BinckBank) anno 2019 nog steeds zou werken. Bagijn zegt er niet zeker van te zijn. ,,Er is in de afgelopen tien jaar natuurlijk wel wat veranderd. We wilden toen de markt opschudden, maar hadden niet zoveel budget als de banken. Met massamedia was het toen veel makkelijker om jezelf te onderscheiden en grote groepen mensen te bereiken. Het is nu veel meer versnipperd door bijvoorbeeld sociale media. We zijn veel meer online en dat is goed. We zijn hierdoor alleen wel minder zichtbaar."

Lees ook: G-Star ‘vreemde keuze’ als nieuwe sponsor Max Verstappen

Groei

Gaat het over de groei van je bedrijf, dan geeft Bagijn onder meer aan dat het belangrijk is om de juiste mensen op het juiste moment aan boord te hebben. ,,Een bedrijf dat snel groeit, verandert steeds fundamenteel. Je gaat snel door verschillende fases heen en daar horen andere mensen bij. Je moet bereid zijn om daarin door te selecteren. Om de goede mensen in de goede fase te hebben zitten. Ik denk dat veel mensen het wel herkennen dat wanneer een bedrijf snel groeit, men vaak zegt dat vroeger alles anders was. Dat alles beter was. Dat soort momenten moet je streng in de gaten houden en daar naar acteren.”

Elke dinsdag (10.00-11.00 uur) is er een live online radio-uitzending van De Ondernemer op New Business Radio, later op onder meer deze website en via Soundcloud/iTunes/Spotify terug te luisteren als podcast(s).

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details