Actueel

Kalo Bagijn: 'Ik weet niet of onze disruptieve aanpak anno 2019 nog werkt'

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Eén van de vragen die De Ondernemer-hoofdredacteur Robert van den Ham aan Bagijn stelde, is of een dergelijke disruptieve aanpak (waarbij Rabobank en Aegon in een reclame in hun nadeel werden vergeleken met BinckBank) anno 2019 nog steeds zou werken. Bagijn zegt er niet zeker van te zijn. ,,Er is in de afgelopen tien jaar natuurlijk wel wat veranderd. We wilden toen de markt opschudden, maar hadden niet zoveel budget als de banken. Met massamedia was het toen veel makkelijker om jezelf te onderscheiden en grote groepen mensen te bereiken. Het is nu veel meer versnipperd door bijvoorbeeld sociale media. We zijn veel meer online en dat is goed. We zijn hierdoor alleen wel minder zichtbaar."

Lees ook: G-Star ‘vreemde keuze’ als nieuwe sponsor Max Verstappen

Lees verder onder de advertentie

Groei

Gaat het over de groei van je bedrijf, dan geeft Bagijn onder meer aan dat het belangrijk is om de juiste mensen op het juiste moment aan boord te hebben. ,,Een bedrijf dat snel groeit, verandert steeds fundamenteel. Je gaat snel door verschillende fases heen en daar horen andere mensen bij. Je moet bereid zijn om daarin door te selecteren. Om de goede mensen in de goede fase te hebben zitten. Ik denk dat veel mensen het wel herkennen dat wanneer een bedrijf snel groeit, men vaak zegt dat vroeger alles anders was. Dat alles beter was. Dat soort momenten moet je streng in de gaten houden en daar naar acteren.”

Elke dinsdag (10.00-11.00 uur) is er een live online radio-uitzending van De Ondernemer op New Business Radio, later op onder meer deze website en via Soundcloud/iTunes/Spotify terug te luisteren als podcast(s).