Mede door de daling van het aantal verkopen met 3 procent steeg de omzet 'maar' met 1 procent tot bijna 21 miljard dollar. Maar daarbij had Procter & Gamble ook last van ongunstige wisselkoersen. Zonder dat effect, en ook zonder de invloed van onder meer overnames, nam de omzet met 7 procent toe.
Bijvoorbeeld mond- en haarverzorgingsproducten en wasmiddelen van Ariel verkochten minder goed, maar leverden door de hoge prijzen wel meer op. Door een steviger griepseizoen verkochten persoonlijke gezondheidsproducten wel beter.
Lagere winst
Het kon niet voorkomen dat Procter & Gamble voor het lopende boekjaar rekening houdt met een lagere winst, ook doordat de handel minder winstgevend is geworden door de sterke dollar. Verkopen buiten de Verenigde Staten leveren nu relatief minder op.
Procter & Gamble wil verder groeien door de prijzen verder te verhogen en verbeteringen aan producten door te voeren. "Kunnen we hiermee oneindig doorgaan? Nee. Het moet een zorgvuldig evenwicht zijn", zei financieel directeur Andre Schulten.