Nieuws Actueel

Nieuwe lingeriezaak in Almelo

De deuren van Lincherie gingen afgelopen vrijdag open voor het publiek, maar al tijdens de verbouwing was er veel belangstelling. Eigenaresse Annerieke Morsink moest meermaals zeggen dat de winkel nog niet open was. ,,Maar geweldig toch? Een bevestiging dat er vraag naar is. En ook op Facebook liep het al storm'', zegt de 50-jarige Almelose.

Van onze redactie 21 april 2016

Lincherie lenneke lingmont

Morsink kwam op het idee voor een lingeriezaak nadat ze van meerdere kanten signalen opving dat een dergelijke winkel, in het hogere segment voor ondergoed en badmode, gemist werd in Almelo. Ook uit marktonderzoek bleek dat er vraag naar was. Het kwam voor Morsink op het perfecte moment. ,,De kinderen zijn groot genoeg, m'n dochter is de deur uit, dus ik heb weer tijd genoeg. Het begon te kriebelen om weer wat te gaan doen'', zegt Morsink.

TransformatieIn zes weken tijd werd het pand aan de Oranjestraat 36, waar voorheen een verzekeringsmaatschappij gevestigd was, volledig gemoderniseerd. Van de vloeren tot aan de plafonds. De jarenzeventiginrichting transformeerde in een chique setting, passend bij topmerken als PrimaDonna, Marie Jo, Aubade en Cyell. Ook mannen kunnen bij haar terecht voor ondergoed van Calvin Klein.

FranchiseDoordat ze een franchisenemer is, kan ze dergelijke merken aanbieden. Volgens Morsink was dat ook noodzakelijk. ,,Ook dat heeft uiteraard z'n prijs, maar anders had ik het niet voor elkaar kunnen krijgen. Nu stap je op een rijdende trein, het is bewezen dat het goed loopt. En je hoeft niet alles zelf uit te vinden, helemaal bij nul te beginnen'', aldus Morsink over de internationale keten Lincherie, die alleen al in Nederland 32 vestigingen telt. ,,Ik heb de keten benaderd toen ik het idee had een lingeriewinkel te beginnen. In het gesprek kreeg ik te horen wat er allemaal precies bij komt kijken. Maar dat was positief en voelde goed.''

'Feestje'Morsink krijgt in de winkel, die elke werkdag en op zaterdag geopend is, bijval van de personeelsleden Riët Westerhuis en Katja van Kooij. "De doelgroep is vrouwen die van luxe lingerie houden. Goede lingerie is belangrijk. Niet alleen voor het zelfvertrouwen, maar een bh moet ook goed zitten. We willen er bovendien een feestje van maken voor onze klanten. Met een lekker kopje koffie.''

Morsink staat een spannend avontuur te wachten. Maar de Almelose, die in het verleden vooral ervaring opdeed in de horeca na haar afgeronde opleiding aan de hotelschool, kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. ,,Met lingerie heb ik namelijk altijd wat gehad. En dat moet ook wel als je zo'n winkel begint, want je moet achter je product staan.''

Foto: Anneriek Morsink, Riet Westerhuis en Katja van Kooij (Lenneke Lingmont)