1. Geen concurrenten"Met Too Good To Waste wilde ik gazpacho maken van tomaten die anders weggegooid werden. Tijdens evenementen ontmoette ik Lisanne en Jente, twee Rotterdamse studenten die met een vergelijkbaar plan bezig waren onder de naam Kromkommer. We dachten: we kunnen elkaar tegen gaan werken of onze krachten bundelen. We hebben voor het laatste gekozen.''
2. Teamdynamiek"Lisanne en Jente waren net afgestudeerd en ik werkte al een aantal jaren in een marketingfunctie. Toen we samengingen, veranderde de teamdynamiek, doordat we opeens met z'n drieën waren. Het was even wennen. We werden opeens een echt bedrijf en professionaliseerden snel.''
3. Keerpunt"Ik geloof in samenwerken: in je eentje kun je nooit zoveel bereiken als wanneer je de krachten bundelt. De fusie was een belangrijk moment. Lisanne en ik, tegenwoordig samen de eigenaars, vullen elkaar goed aan. Zij is heel gestructureerd en neemt zaken als distributie, financiën, planning en hr op zich. Ik ben juist van de grote lijnen en kom met plannen, dus ik ben chef marketing, branding, pr, sales en sociale media. Vorige maand lanceerden we bijvoorbeeld onze videoblogserie Kromkommertijd, waarin we achter de schermen gaan kijken bij groentetelers.''
Chantal Engelen studeerde voeding in Amsterdam en consumentenstudies in Wageningen. Voordat ze bij Kromkommer terechtkwam, werkte ze als social media- en communitymanager bij La Place en Dr. Oetker.
Lees ook:
Kromkommer's zeven crowdfundtips