Wat gaf de doorslag om fulltime ondernemer te worden?
,,Ik durfde er lang niet vol voor te gaan, maar zette uiteindelijk alle angsten en bezwaren overboord. Nu help ik anderen om ook hun ondernemersdroom waar te maken. Naast een dienstverband in de communicatie werkte ik al voor mezelf als fotograaf. Dat werd steeds drukker, ik moest een keer kiezen. In oktober 2015 nam ik de beslissing. Het feit dat ik op de lijst van 100 beste fotografen van Nederland kwam, gaf mij een boost om echt voor het ondernemerschap te gaan.''
Vervolgens heb je nóg een bedrijf opgericht?
,,Het bleek dat ik businesscoaching nog veel leuker vind dan fotografie, daar focus ik me nu op. Daarom richtte ik naast de Beeldstrateeg ook de Branding Business School op. Ik help ondernemers bij marketingvraagstukken en positionering. Mijn doelgroep bestaat uit zelfstandige experts en creatieven. Het zijn ambitieuze, slimme hoogopgeleide trainers, coaches en adviseurs. Ik zie voor hen perspectieven die ze zelf niet zien en probeer hen bewust te maken van obstakels. Dat ze daar niet doorheen kunnen breken is soms een gebrek aan kennis, vaker zit het in het persoonlijk proces.''
Waarom koos je eigenlijk voor deze doelgroep?
,,Omdat dit bij uitstek een groep is die missiegedreven is. Ik wil werken met mensen die met bezieling bezig zijn. Het ondernemerschap past beter bij mij dan ik had verwacht. Ik vind het heel gaaf en spannend. Ik kan alles doen wat ik wil en volledig de ruimte nemen. Wel vind ik het belangrijk slim te werken en tijd over te houden voor andere dingen. Een bedrijf moet passen bij het leven dat je wilt leiden en niet andersom. Het is de uitdaging om die vrijheid te voelen. Daar ben je ondernemer voor geworden.''
Ik wil werken met mensen met bezieling