Actueel

Onderzoek: Duitsers halen broekriem steeds verder aan om inflatie

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Meer dan de helft van de consumenten gaf in de enquête aan alleen producten te kopen die ze echt nodig hebben. Zo’n vier op de tien zeiden dat ze tegenwoordig producten links laten liggen die "leuk of luxe" zijn. Ongeveer drie van de tien Duitsers proberen minder vaak uit eten te gaan, en blijft in plaats daarvan thuis.

Daarnaast proberen mensen in Duitsland geld te besparen, onder meer door prijzen te vergelijken en meer te letten op speciale aanbiedingen, zien de onderzoekers van NielsenIQ. Ook stappen Duitsers over op goedkopere producten, bijvoorbeeld van boter naar margarine of van mineraal- naar kraanwater.

Verder maakt volgens de enquête slechts zo’n 10 procent van de bevolking zich helemaal geen zorgen over de inflatie. Dat zijn met name mensen met een hoog inkomen.

Lees verder onder de advertentie