Blog Actueel
Judith Eyck (vakanties.nl): 'Verlichting voor de zwaarst getroffen branche'
Eind maart begonnen we bij de Ondernemer de actie #supportondernemers omdat we er op alle mogelijke manieren voor willen zorgen dat ondernemers sterker uit de crisis komen. We gingen op zoek naar inspirerende voorbeelden en die vonden we. Nu, bij de start van #nlstartop, nemen we afscheid van deze boegbeelden met de vraag: hoe gaat het met je?

Judith Eyck schrijft regelmatig blogs voor De Ondernemer
Judith Eyck, founder en CEO vakanties.nl
‘Ik begin met goed nieuws! De komende weken openen verschillende landen weer hun grenzen en gaat code oranje terug naar geel! Ook voor de zwaarst getroffen branche komt er nu verlichting!
We hadden het niet gemakkelijk, moesten soms boze klanten te woord staan die hun geld terug wilden en ons ervan beschuldigden dat we dat weigerden. We weigeren niet, we vragen alleen maar om een paar maanden geduld, zodat we de refunds met nieuwe boekingen kunnen betalen. Nu de code voor 12 landen van oranje naar geel is, wordt er niet meer kosteloos geannuleerd. Ook dat is wennen voor klanten. De vraag naar vouchers neemt opeens enorm toe. Het zijn gekke tijden.
'We bereiden ons voor op een toename van omboekingen'
Omboeken of op vakantie?
Wat gaan klanten doen? Een poll via de Facebookpagina van Vakanties.nl gaf een precieze 50-50 verdeling tussen reizigers die hun reis liever willen omboeken naar volgend jaar en reizigers die staan te trappelen om op vakantie te kunnen. Maar ‘wanneer kunnen we weer op vakantie?’, ligt gevoeliger dan: ‘wanneer kunnen we weer naar het terras?’ De media voedt de discussie, waardoor onze klantenservice afgelopen weken wordt overspoeld met vragen.
Enerzijds bereiden we ons voor op een toename aan omboekingen, zodra blijkt dat reizen weer is toegestaan. Anderzijds staan we te springen om iedereen weer op vakantie te sturen en hiermee het last minute seizoen af te trappen.
Zonnige toekomst
We zijn positiever dan ooit, te meer omdat veel klanten ons afgelopen week hun steunbetuiging stuurden. Binnenkort lanceren we een nieuwe website en kan onze chatbot Vera straks echt persoonlijk reisadvies geven. Deze zomer of volgende zomer, wij gaan een zonnige toekomst tegemoet.’
Meer weten over de mogelijkheden van #nlstartop?
DPG Media heeft een uitgebreid pakket aan mogelijkheden on- en offline. Voor elk doelgroep het juiste kanaal. Vul onderstaande gegevens in en je hoort per ommegaande van ons.