Podcast

Oranje Leeuwinnen: 'Bedrijfsleven moet hier veel beter mee omgaan'

Een speciale WK-aflevering van onze wekelijkse podcast op New Business Radio, over nut, noodzaak en de sowieso veranderende wereld van commercie rondom het vrouwenvoetbal. Studiogasten: sportsponsoring-expert Frank van den Wall Bake en Leoni Blokhuis, spelersmakelaar en managing director van FlowSports.

Oranje vrouwenvoetbal wk

Presentator: Robert van den Ham | Foto: ANP 20 juni 2019

,,Het succes van het sponsorschap hangt af van de wijze van de activering. Alleen exposure kopen, uitstraling, is niet voldoende, je moet het ook benutten. En ik vind dat bijvoorbeeld een Blokker en Albert Heijn dat niet voldoende doen," stelt sportsponsoring-expert Frank van den Wall Bake in de podcast (luister hierboven), waarin hij met Leoni Blokhuis van Flowsports studiogast was.

,,Om het in beeldspraak te zeggen: ze hebben iets gekocht, een podium, zet daar dan ook artiesten op en dan krijg je applaus vanuit de zaal. Ik vind het amateuristisch, hapsnap inhaken op de populariteit van het vrouwenvoetbal. Er zit geen structuur in. Ohja, laten we een poster doen. Het ligt zo voor de hand en dat had ik niet van een Albert Heijn en ook van Blokker niet gedacht. Da's zonde, ze halen er nu niet uit wat er in zit. Natuurlijk, het is voor de hand liggend dat ze meedoen, ze hebben veel vrouwen over de vloer, maar vrouwen kiezen ook bijvoorbeeld een auto of tablet, bedrijven in die hoek zouden ook mee moeten doen''.

Lees ook: WK vrouwen 2019: topdrukte voetbalbedrijf Leoni Blokhuis

Jeugdvoetbal

,,Binnen het vrouwenvoetbal moet je terugkijken naar de basis, het is aan de onderkant investeren om aan de bovenkant te scoren. Albert Heijn is een groot bedrijf met een lange termijnvisie die zou moeten investeren in jeugdvoetbal. En met de helden, de bekende speelsters, deals maken en een beleid waarmee je scoort met het oog op de toekomst.''

Visa

Visa is de eerste sponsor van UEFA die alleen voor vrouwenvoetbal kiest. De creditkaartmaatschappij tekende een contract voor maar liefst zeven jaar. Van den Wall Bake daarover, in de podcast: ,,Visa heeft een juiste beslissing genomen, de creditcard heeft ook nadrukkelijk te maken met vrouwen. Iedereen heeft het over emancipatie, over vrouwen in de top van een bedrijf. Het internationale vrouwenvoetbal is nog braakliggend terrein, voor relatief weinig geld stappen ze in de meest populaire sport van de wereld en scoren onmiddellijk. Een uitstekende en begrijpelijke keuze."

,,Wat ik dan weer niet begrijp en overstandig vind van de huidige FIFA-sponsors die het vrouwenvoetbal, het WK er automatisch bij krijgen, dat ze niets extra's doen om de focus puur op het vrouwenvoetbal te leggen. Je hebt een andere benadering nodig."

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details