Nieuws Retail
Europese primeur binnen retail: TICA en Orderchamp bundelen krachten
Een interessante samenwerking binnen de retail. Zo kun je de krachtenbundeling van TICA Trends & Trade en online inkoopplatform Orderchamp noemen. Met deze strategische partnership beloven zij de allereerste volledige omnichannel inkoopervaring voor retailers uit Europa. Zo kunnen retailers offline producten bekijken en inkopen bij de TICA-locaties en deze producten online (opnieuw) bestellen via Orderchamp.

TICA Trends & Trade heeft offline meer dan 54.000 m2 shop-in-shops, verdeeld over drie cash & carry’s in Aalsmeer en Venlo. Foto: TICA
De strategische samenwerking tussen de twee marktleiders betekent meer aanbod, inkoopgemak en inspiratie voor zelfstandige retailers en lifestyle professionals, zo beloven de bedrijven. Orderchamp is een digitaal inkoopplatform met een aanbod van ruim zesduizend merken. TICA heeft offline meer dan 54.000 m2 shop-in-shops, verdeeld over drie cash & carry’s in Aalsmeer en Venlo.
De partijen vonden elkaar in hun gemeenschappelijke missie. ,,Al ruim vijfentwintig jaar biedt TICA kleine- en middelgrote ondernemers de mogelijkheid om een uniek assortiment in te kopen", vertelt Rogier Uivel van TICA. ,,Daarmee kunnen zij zich kunnen onderscheiden van de massa. Online inkoopplatform Orderchamp deelt deze missie. We zien het dan ook als een logische keuze om onze krachten te bundelen en ondernemers een rijkere beleving te kunnen bieden”.
De gezichten (vlnr) achter TICA en Orderchamp: Rogier Uivel (adjunct directeur, TICA), Martijn Cliteur (directeur, partner, TICA) en Joost Brugmans (ceo en co-founder Orderchamp). Foto: Orderchamp
Verkopende merken en inkopende retailers plukken vruchten van samenwerking
Door technologie en inspiratie samen te brengen, zetten de twee partijen de toon voor een uitgebreide inkoopervaring. Joost Brugmans (Orderchamp): ,,Wij worden het eerste omnichannel wholesale inkoopplatform dat een enorm productaanbod van duizenden merken, zowel online als offline, samenbrengt. Orderchamp en TICA vullen elkaar naadloos aan en daar gaan de klanten van beide partijen - zowel de verkopende merken als de inkopende retailers - veel profijt van hebben."
Met de lancering van deze samenwerking focussen de twee wholesale experts zich direct op de Benelux en Duitsland. Met deze landen is het qua groeiambities echter nog niet gedaan. ,,We zijn klaar om nog meer fysieke locaties uit te rollen in Europa en de verbinding tussen on- en offline met behulp van Orderchamp’s technologie nog beter neer te zetten”, aldus Martijn Cliteur namens TICA.