Nieuws Retail

Jumbo Supermarkten voor minimaal vijf jaar hoofdsponsor Team Oranje

Team Oranje, de Nederlandse schaats- en wielerploeg, heeft een nieuwe hoofdsponsor. Jumbo Supermarkten is vanaf 1 januari 2019 de opvolger van Lotto. Het hoofdsponsorschap van Jumbo is voor minstens vijf jaar, schrijft het AD.

AD sportredactie | Foto: Jumbo 1 maart 2018

Jumbo hoofdsponsor Team Oranje

De schaatsploeg van Team LottoNL-Jumbo behaalde vorige maand tijdens de Olympische Spelen in Zuid-Korea vier gouden medailles op de langebaan. Twee daarvan kwamen op naam van Kjeld Nuis en ook Sven Kramer en Carlijn Achtereekte stonden op de hoogste trede van het erepodium.

,,Het is in elk geval prettig dat we volle kracht vooruit kunnen'', aldus coach Jac Orie, die ook directeur is van de schaatsers. ,,Ik waardeer het enorm dat Jumbo momenteel zijn nek uitsteekt, waardoor wij als schaatsploeg op onze olympische successen kunnen voortborduren.''

Gezonde voeding

Lotto nam in de zomer van 2014 het initiatief tot de vorming van de sportteams. Nu dat organisatiemodel is neergezet, vindt de Nederlandse loterij het tijd plaats te maken. Jumbo was al een tijd in gesprek met Team Oranje over een prominentere rol. In de nieuwe verbintenis is ook afgesproken om te kijken naar een nieuwe en verbeterde opzet van de combinatieploeg.

,,We zijn er heel trots op dat we ons voor de komende jaren kunnen verbinden aan Team Oranje en daarmee aan de Nederlandse topsport”, zegt Colette Cloosterman-Van Eerd, mede-eigenaar van Jumbo.

,,Jumbo omarmt de schaats- en wielerploeg al jaren en wil sportieve talenten de kans bieden om te excelleren. Tegelijkertijd biedt de samenwerking de mogelijkheid om miljoenen klanten te inspireren om gezonder te leven. Door de krachten binnen de twee teams én ons bedrijf te bundelen, kunnen we onze expertise op het gebied van gezonde voeding actief uitdragen en onze klanten samen aansporen om meer te bewegen.”

Tour de France

,,De wielerploeg kende in 2017 al een mooi seizoen, met als uitschieter het winnen van twee etappes in de Tour de France'', zegt Cloosterman-Van Eerd. ,,Die trend lijkt zich voort te zetten, aangezien de ploeg in het prille seizoen al op vijf zeges staat. De schaatsploeg kende vorig seizoen de meest succesvolle WK afstanden ooit met zes wereldtitels, gevolgd door vier keer olympisch goud. We begonnen vier jaar geleden als sponsor en zeker sinds het afgelopen jaar zien we op vele vlakken een opwaartse lijn.''

Eén ecosysteem

Jumbo was al enige tijd in gesprek met Team Oranje om een nog prominentere rol te vervullen. Daarbij is ook gesproken over een nieuwe, verbeterde opzet van de unieke combiploeg. In de toekomst zullen de sportteams zich ook laten omringen door de beste sportbegeleiders.

De komende periode worden er nog verdere stappen gezet om er één ecosysteem van te maken. Dat was voor Jumbo één van de redenen om zich voor langere tijd aan Team Oranje te binden.