Nieuws Retail
Picnic verbreedt en komt met eigen productenlijn
Online supermarkt Picnic zet een volgende stap: het bedrijf begint een eigen, duurzaam, huismerk, zo liet topman Michiel Muller weten bij Distrifood. Het snel groeiende bedrijf wil zo de mogelijkheden van ‘online only’ nog verder benutten.

Het is nog niet duidelijk wanneer de eerste eigen producten uit de intussen 1000 bezorgwagentjes van Picnic komen. Muller wilde alleen vertellen dat het bedrijf ‘aan het begin van het verhaal staat' en met zes man aan het kijken is naar onder meer het design. Hoeveel producten er in de digitale schappen moeten liggen bij de start, staat ook nog niet vast. Overigens heeft Picnic al enkele eigen producten op dit moment, zo zijn er al Picnic-melk en -eieren te krijgen.
Duurzame producten
De focus komt te liggen op duurzaamheid en producten waarmee grote voordelen te behalen zijn. Daarbij kun je denken aan chips, een product dat normaal gesproken in een grote zak wordt verkocht zodat het er in de schappen goed uitziet. Aangezien Picnic toch geen schappen heeft, kan die verpakking ook kleiner. Daarmee wordt zowel vervoer naar het distributiecentrum als naar de klant dus voordeliger.
Daarbij benadrukt Muller dat het geen merk hoeft te zijn dat zich focust op de laagste prijs.“ We bouwen niet een merk om goedkoop te zijn. We bouwen een merk dat klanten fijn vinden en dat zowel topline- als goedkope producten kent.’
Picnic-topman Michiel Muller stapte eerder in bij onze videoserie Werkverkeer. Daarbij legde hij onder meer uit wat zijn plannen zijn met het bedrijf.