Nieuws Retail
Sluiting winkels Douglas, maar ook opening flagshipstores
In Europa zijn er zo’n 2400 winkels van de Duitse parfumerieketen Douglas gevestigd, en daarvan zouden er voor eind volgend jaar zeventig moeten sluiten. Dat zou het vervolgens mogelijk moeten maken flagshipstores te openen en meer in online te investeren.

Douglas heeft in ons land honderdtien winkels en ruim tweeduizend werknemers, waarover na het uitlekken van de plannen met de winkelketen nog niets bekend is. Sluiting van winkels wordt gerealiseerd door het niet verlengen van aflopende huurcontracten, samenvoegingen en de afstoting van winkels.
Het is duidelijk dat CEO Tina Müller, afkomstig van Opel, vooral wil inzetten op flagshipstores in grote Europese steden én online groei.
In thuisland Duitsland ondervindt Douglas veel concurrentie van Amazon en daar zou Müller op willen reageren door eerst de Duitse website uit te bouwen naar een innovatieve, online 'cosmeticawereld' waar ook partners zouden kunnen worden toegelaten. Dit platform zou volgend jaar gelanceerd moeten worden.