Actueel

Spotify ziet vooral aantal niet-betalende gebruikers groeien

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

De Premium-abonnees gaven gemiddeld ook minder uit per maand. Het gaat om 4,27 euro, 6 procent minder dan een jaar eerder. Dat kan onder meer te maken hebben met wisselkoersen, want de prijzen voor abonnementen verschillen van land tot land. Deze week kondigde Spotify overigens al aan de prijzen voor de abonnementen te gaan verhogen.

De inkomsten uit advertenties gingen met 12 procent omhoog tot 404 miljoen euro. Dat is een klein deel van de haast 3,2 miljard euro die heel Spotify aan omzet binnenhaalde. Maar het Zweedse bedrijf geeft nog altijd meer geld uit dan er binnenkomt. Er was een operationeel verlies van 247 miljoen euro.

Spotify zelf spreekt van een zeer sterk kwartaal, maar analisten waren teleurgesteld. Zij hadden op meer nieuwe gebruikers gerekend en een hogere omzet en brutowinstmarge. Ook de verwachtingen voor de gebruikersgroei en de omzet voor het lopende kwartaal vielen beleggers tegen. Spotify, dat een beursnotering heeft in New York, werd in de zogeheten voorbeurshandel meer dan 6 procent lager gezet.

Lees verder onder de advertentie