1. Een klap krijgen
"We waren vier maanden open toen de vlammen uit het dak van ons restaurant sloegen. Het voelde als een klap. Alle energie die we in dit concept hadden gestopt, was plots weg. We hadden net naamsbekendheid opgebouwd en de zaken gingen goed. De vele steunbetuigingen van klanten gaven me de kracht om door te gaan.''
2. Verzekeringsmaatschappij
"Herbouwen was geen optie en het was moeilijk meteen een ander geschikt pand te vinden. Daarom begonnen we met pop-uprestaurants en catering. Ondertussen ging ik de strijd aan met de verzekeringsmaatschappij. Die eindeloze gesprekken hebben me veel energie gekost. In anderhalf jaar tijd ben ik vijf jaar ouder geworden."
3. Feestmaand
"Ik ben blij dat ik heb doorgezet. Dat is mede te danken aan mijn gezin, medewerkers en leveranciers. De gemeente heeft vanaf het begin meegedacht om dit pand geschikt te maken. Omdat het een rijksmonument is, heeft dat heel wat voeten in de aarde gehad. December is voor ons een echte feestmaand. Ik heb altijd gezegd: we komen sterker terug."
Wie: Björn van de Brug is een horecaman in hart en nieren. Hij is eigenaar van Proeverij de Bank en cafés Franske en De Kapper. Daarnaast heeft hij een administratiekantoor genaamd Pontis Advies en wijnhandel Lux Selection.Het bedrijf: Se7en is een restaurant op de Markt van Helmond. Chef-kok is Richard Beekmans, die eerder bij Da Vinci in Maasbracht werkte.Cijfers: Verwachte groei in 3 maanden: 50%, doelstelling augustus 2017: 150%Waar: HelmondContact: info@se7en.restaurant