Nieuws Actueel

Succesvol concept in schoonheidsbranche opent derde vestiging in Arnhem

Gisteren opende een derde vestiging van The Brown Bars in Arnhem, meldt De Gelderlander Arnhem. Bij een gespecialiseerde salon je wenkbrauwen laten doen is inmiddels een niet meer weg te denken concept in het beautylandschap, vertelt eigenaresse Vera van der Heijden (26).

Maartje Bressers | Foto: Marc Pluim 7 september 2017

The Brow Bars01

Dunne wenkbrauwen zijn not done als het aan Van der Heijden ligt. 'Kikkervisjes' noemt ze die. De aanzet van de wenkbrauw zo dik als het vissenkopje, de rest van het streepje zo dun als de staart.

Nee. Wenkbrauwen moeten tegenwoordig vol en strak zijn. En daar leggen klanten graag een paar tientjes voor neer, weet de Liendense. Vandaag opent ze de derde vestiging van The Brow Bars. De eerste in Arnhem.

Hipper dan ooit

Mooie wenkbrauwen zijn nu hipper dan ooit, gaat ze verder. Een hype die is overgevlogen uit Amerika. In de Randstad schieten salons waarbij specifiek wordt gericht op wenkbrauwen als paddenstoelen uit de grond.

Wie denkt dat die zaken lijken op traditionele schoonheidssalons, heeft het mis. Het pand aan de Beekstraat in Arnhem is net zo hip als het concept zelf. Op de fluwelen roze bank kunnen klanten wachten tot een van de 'browqueens' beschikbaar is. Alcoholische dranken kun je bij The Brow Bars niet krijgen, wel een kopje koffie. Die zet de klant op het gouden of marmeren tafeltje voor haar neer.

Hopeloos achterlopen

Klanten betalen zo'n 25 euro voor een standaard behandeling, waarbij de haartjes ook worden geverfd. Waarom ze daarvoor niet naar een gewone beautysalon gaan? Die lopen volgens Van der Heijden hopeloos achter. ,,De vorige generatie hield van dunne wenkbrauwen. Schoonheidsspecialisten zijn daarin blijven hangen. Bovendien kennen ze de nieuwste technieken vaak niet."

Zo weet ze te vertellen dat de 'ombre-look', waarbij het begin van de wenkbrauw lichter gekleurd is dan de rest, een enorme trend is. Klanten kunnen bij The Brow Bars voor een hennabehandeling kiezen, waarbij de haartjes met speciale verf gekleurd worden voor een langer resultaat.

Gouden concept

Van der Heijden behandelt zelf geen klanten. Ze studeerde Small Business en Retail Managament in Arnhem en focust zich op de financiële kant van het verhaal. De eigenares zette jaren geleden het Betuwsch Badhuys, een groot welnesscentrum in Lienden, op. De vraag naar specifieke wenkbrauwbehandelingen bleek zo groot, dat ze vorig jaar besloot een aparte salon te openen in Rhenen. Het bleek een gouden concept. ,,Soms moesten mensen ruim twee uur wachten op een behandeling. En dat deden ze gewoon", zegt ze lachend.

Die klanten zijn volgens haar niet alleen jonge vrouwen. ,,Natuurlijk komen die er veel, maar laatst was er nog een vrouw van 70." Of mannen ook welkom zijn? Lachend: ,,Zeker. Alleen laten we dan een strakke geëpileerde lijn achterwege."