Aangeboden door Univé
Branded Content Actueel
Op coulance door onzekere tijden heen
,,Er zijn door de crisis in de ondernemerswereld mooie samenwerkingen ontstaan. Er is veel empathie. Dat is bijzonder om te zien en het geeft mij energie om daar namens Univé een steentje aan bij te dragen.” Als propositiemanager vertelt Henk de Zwaan dat de verzekeraar momenteel alle zeilen bijzet om haar klanten door deze onzekere tijd heen te loodsen. Daarvoor stelde Univé een aantal belangrijke coulanceregelingen op.

Bekijk meer coulanceregelingen op unive.nl/coulance
,,Wij hebben een crisismanagementteam sinds het moment dat de intelligente lockdown inging. Met de vertegenwoordigers van verschillende afdelingen hebben we meerdere keren per week telefonisch overleg over de problemen waarmee de klant nu te maken heeft. Er was een hoop onzekerheid, iets dat nu door de versoepeling van de regels vanuit de overheid gelukkig afneemt.” Die versoepelde regels zorgen ervoor dat sportscholen bij de verzekeraar aankloppen. Zij organiseren buitenlessen waarbij de richtlijnen van het RIVM in acht worden genomen, maar vragen zich af wat dat voor gevolgen heeft voor hun bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. ,,Daar doen we nu niet moeilijk over,” verzekert De Zwaan. ,,Alle activiteiten blijven gewoon verzekerd, ook als ze buiten plaatsvinden.”
Een post op LinkedIn: 'Geweldige geste van Univé! Nu er minder verkeer onderweg is, loopt het aantal autoschades evenredig terug en wordt het ook in onze branche lastig om iedereen aan het werk te houden. Daarom is het een prachtig gebaar van Univé dat wij op het herstellen van de auto's die bij Univé verzekerd zijn, geen korting meer hoeven te verlenen.' Hoe de coulance in de praktijk bevalt lees je hier.
Opstarten
,,Onze klanten met een arbeidsongeschiktheidsverzekering kunnen nu ook twee uur lang gratis sparren met een ervaren ondernemer die goede en slechte tijden heeft meegemaakt en allerlei adviezen kan geven. Normaal gesproken bieden wij zo’n gesprek aan wanneer een ondernemer in zwaar weer verkeert. Dit om te voorkomen dat iemand ziek uitvalt of het bedrijf misschien wel omvalt. Klanten zouden nu kunnen bespreken hoe ze de zaak weer moeten opstarten zodra de coronacrisis voorbij is. Dit is een unieke mogelijkheid en bovendien snijdt het mes aan twee kanten. We helpen de klant en verkleinen daarmee meteen het risico dat deze in de toekomst uitvalt en daardoor een beroep op zijn verzekering moet doen. Horecabedrijven kunnen ook rekenen op coulance van Univé. Veel ondernemers in deze branche kiezen ervoor hun maaltijden bij de klant thuis te bezorgen. Slim, al brengt het wel extra risico’s met zich mee. Ook deze risico’s zijn tijdens de lockdown gratis meeverzekerd. ,,Dan zijn er nog de rijscholen. Die bieden we de mogelijkheid de WA-verzekering op te schorten omdat een groot deel van de auto’s niet rijdt. We zijn nog niet overspoeld met meldingen van klanten die gebruik willen maken van één van onze regelingen en het lijkt erop dat de meesten hun financiële zaken goed op orde hebben. Wellicht dat dit nog verandert naarmate de crisis voortduurt. Het geeft mij een goed gevoel dat we in ieder geval nu al voor ze klaar staan.”
Bekijk meer coulanceregelingen op unive.nl/coulance