Nieuws Actueel

V&D maakt doorstart als webshop

V&D begint een tweede leven als webshop. De merkrechten van de failliete warenhuisketen zijn overgenomen door drie winkelondernemers: Roland Kahn (Coolcat), Kahns zakenpartner Jaco Scheffers en voormalig Hema-topman Ronald van Zetten. Gezamenlijk werken zij onder de naam Retail Ventures aan een 'nieuwe V&D', zo werd donderdag aangekondigd.

Van onze redactie 9 juni 2016

Vanzetten

Mogelijk kunnen consumenten binnenkort weer V&D-dekbedovertrekken en kleding van een V&D-huismerk als Soho aanschaffen. Ook bekende termen als 'Prijzencircus' zijn door de curatoren aan de ondernemers verkocht. De kopers zeggen zo veel mogelijk samen te werken met de vroegere leveranciers van V&D, maar willen ook in zee met nieuwe partijen.Sterk en gezond merkKahn deed eerder dit jaar een poging V&D te redden, maar kreeg zijn plannen niet rond. Van Zetten krijgt de leiding over de nog te starten webwinkel, compleet met een app en andere denkbare toepassingen. De ondernemers zeggen de site zo snel mogelijk 'live' te willen hebben, maar hebben hun plannen nog niet volledig uitgewerkt. "We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld", aldus Van Zetten.

FaillietV&D ging eind vorig jaar failliet, waardoor duizenden mensen hun baan verloren. Alleen voor ruim vijftig zelfstandige filialen van La Place bleek een doorstart mogelijk. Supermarktbedrijf Jumbo, dat La Place overnam, werkt er inmiddels hard aan het aantal vestigingen van La Place uit te breiden. Donderdag werd bekend dat het restaurant in het voormalige pand van V&D aan het Rokin in Amsterdam vrijdag weer opengaat.

DetailsDe curatoren van V&D brengen voorlopig geen financiële details van de overname van de merknamen naar buiten.