Aangeboden door Vistaprint
Branded Content Actueel
Kleine bedrijven maken kans op nieuw logo-ontwerp én € 15.000 opfrisbudget
Nu de coronapandemie op zijn laatste benen loopt en de economie langzaam weer open gaat, komt Vistaprint met een opvallende actie om kleine bedrijven en zzp’ers een extra oppepper te geven. Onder de noemer 99 Days of Design maken 99 kleine bedrijven over de hele wereld kans op een nieuw logo-ontwerp, marketingmateriaal en een financiële donatie van € 15.000.

Vistaprint is vooral bekend geworden om zijn aanbod visitekaartjes, maar is ondertussen doorgegroeid met breed assortiment eenvoudig te ontwerpen marketingmaterialen voor kleine ondernemers. Foto: Vistaprint
Deze spectaculaire actie is vooral bedoeld om kleine bedrijven en zzp’ers weer nieuwe kansen te geven. Of, zoals Nina Coopmans, country manager Vistaprint Nederland, het zo mooi zegt: ,,Ondernemers in heel Europa zijn nu meer dan een jaar bezig zich aan te passen aan ongekende tijden en immense druk op hun bedrijf. Design kan een sleutelrol spelen bij het verfrissen van een onderneming nu ze hun deuren weer beginnen te openen.”
Bron van energie
Vistaprint is vooral bekend geworden om zijn aanbod visitekaartjes, maar is ondertussen doorgegroeid met breed assortiment eenvoudig te ontwerpen marketingmaterialen voor kleine ondernemers. Die positie speelt ook een duidelijke rol in de nieuwe campagne 99 Days of Designs by Vistaprint. In twaalf landen wereldwijd worden in totaal 99 kleine ondernemingen geselecteerd voor het prijzenpakket. De geslecteerde bedrijven krijgen daarmee een compleet gerevitaliseerd logo-ontwerp ter beschikking, speciaal ontwikkeld door ontwerpers van 99design by Vistaprint ™. Bovendien wordt deze ondersteuning verder aangevuld met Vistaprint-producten en maar liefst €15.000 financiële steun.
Richard Moody, general manager van Vistaprint Europe, laat in een reactie weten dat er intern veel enthousiasme is ontstaan nu het bedrijf kleine ondernemers broodnodige hulp kan bieden. ,,Niet alleen in de vorm van geld om in hun bedrijf te steken, maar vooral ook om hun identiteit te helpen transformeren met marketing en design. Een goed design kan een krachtige bron van energie, inspiratie en empowerment zijn, en ons vermogen om deze bedrijven in heel Europa te helpen transformeren is daar het bewijs van.”
Doelgroep
Deelname aan de campagne staat open voor kleine bedrijven en zzp’ers. En dat is niet voor niets. Vistaprint wil zich vooral laten zien als een echte partner voor kleine bedrijven. Door deze doelgroep tools en creatieve hulp te bieden wil Vistaprint hen ondersteunen in het halen van hun doelen. “Wij weten hoe krachtig een goed ontwerp kan zijn bij het stimuleren van succes voor kleine ondernemers,” zegt Patrick Llewellyn, CEO van 99designs by Vistaprint ™. ,,Het matchen van ondernemers met het juiste creatieve talent is magisch als het gaat om het opbouwen van een merk en het laten groeien van een bedrijf, en door middel van 99 Days of Design, zijn wij verheugd om deze verhalen van wereldwijde creatieve verbinding en samenwerking met de wereld te delen.”
99designs by Vistaprint™ is een designplatform dat bestaat uit aangesloten professionele, creatieve experts vanuit de hele wereld, bij wie klanten hun ontwerpvraag kunnen neerleggen. De totale gemeenschap bestaat uit meer dan 150.000 getalenteerde freelance ontwerpers, zodat er altijd wel een match is met een professional die een op maat gemaakt ontwerp kan produceren.
Nieuw logo en inschrijven
De campagne is inmiddels opgengesteld voor bedrijven die zich willen inschrijven. Aanmelding voor deelname kan tot en met 7 juli rechstreeks op www.vistaprint.nl/99daysofdesign. Het inschrijf- en deelnameproces is eigenlijk heel eenvoudig. Vistaprint wil weten waarom een bedrijf graag een nieuw logo zou willen hebben en wat de financiële steun van 15.000 euro voor de onderneming kan betekenen. Op de inschrijfpagina staat letterlijk: ,,Vertel ons hoe een nieuw logo en €15K jou zouden helpen je bedrijf te laten groeien, aan te passen en te vernieuwen. Hoe meer details je geeft, hoe beter.”
Bij de spelregels geldt verder dat de financiële ondersteuning expliciet bedoeld is om de de financiële last van de eigenaar van het bedrijf te verlichten en hem of haar te helpen om zich aan te passen en zo te groeien en op te bloeien. Het geld moet gebruikt worden voor bedrijfsdoeleinden, zoals het het betalen van zakelijke rekeningen of een online presentatie van het bedrijf.
De inzendingen worden beoordeeld op basis van de behoeftes van de bedrijven voor een design make-over en de creatieve ideeën die ondernemers hebben om met de financiële steun hun bedrijf op de lange termijn vooruit te helpen. De winnaars worden eind juli bekendgemaakt en de design- en marketingtransformaties zullen in de weken daarna van start gaan.