Nieuws Actueel

Voips: communicatie van de toekomst

Hij werkte al jaren in de telecommunicatiesector, maar Nils Nijhof (37) vond dat er meer uit te halen viel. Vier jaar geleden startte hij met twee (oud-)collega's de onderneming Voips.

Daan Daniëls | Foto: Van Assendelft Fotografie 29 juni 2017

Voips Gemert Nils Nijhof

,,Dankzij de mogelijkheden die internetverbindingen tegenwoordig bieden, is het definitief gedaan met traditionele telefonie. Wij bieden bedrijven één tool om de hele communicatie met werknemers en klanten te regelen. Daarin zit niet alleen vast en mobiel bellen maar ook chatten, videofuncties en integratie met CRM, software om al je klantenrelaties te beheren.''

VoIP

Het bedrijf van Nijhof biedt oplossingen op basis van VoIP: Voice over IP - spraak via internet. De gebruiker belt vanachter zijn pc met werknemers en klanten. Je kunt berichten sturen, mailen en zien wie wanneer waarheen heeft gebeld.

Snelle groei

Vier jaar na de start is Voips verhuisd van een klein kantoor naar de zesde verdieping van een groot bedrijvenpand in Gemert. ,,We zijn snel gegroeid. We zijn nu met tien medewerkers en hebben ongeveer duizend bedrijven als klant."

Flexwerkers

Voips speelt in op nieuwe vormen van werken, zegt Nijhof. ,,Voorheen werkte iedereen op kantoor van 8 tot 5 uur. Nu heb je veel flexwerkers en hebben medewerkers veel meer de behoefte om onafhankelijk van tijd en plaats te kunnen werken. Daar kunnen bedrijven nog een flinke slag in maken. Met onze producten kunnen medewerkers thuis inloggen als ze een paar uur willen werken.''

Slimmigheid

Een slimme mogelijkheid van Voips: je smartphone vertellen met welk nummer je wilt bellen en wanneer. Dan verschijnt bijvoorbeeld van 8 tot 5 het bedrijfsnummer in het scherm bij degene die je belt, en buiten die uren je privénummer. Het einde van de groei is volgens Nijhof nog lang niet in zicht. ,,De ontwikkelingen gaan door. Er komen nieuwe apps en nieuwe telefoons.''