Een miljoenenoperatie, maar eigenaren Jacco Helmink (35) en Niels Renes (38) lijken al dat geld bijna met plezier op tafel te hebben gelegd.
Al sinds de overname van de fitnessclub in mei 2006 bouwen ze aan de meest luxe health club van Den Haag, die een tegenhanger moet zijn van de bekende budgetfitness. "En die formule werkt op deze plek", constateert Jacco. De grootse bouwplannen lagen er overigens al in 2010, maar konden door omstandigheden pas nu worden gerealiseerd. "Onze droom komt uit, alleen een paar jaar later dan gedacht."
Eerst over het zwembad..."Sinds oktober geven we er ABC-zwemlessen aan kinderen. Het doel is tweeledig: we springen in het gat dat is ontstaan door het wegvallen van het schoolzwemmen en we zetten onze professionalisering verder door. Zo'n faciliteit heb je gewoon nodig wil je actief zijn in het hogere segment."
Zie je al resultaten?"Zeker! We hebben de afgelopen tijd vierhonderd nieuwe leden mogen inschrijven, een groei van zo'n 15 procent. Het bad is echt een enorme sprong voorwaarts."
Op welke doelgroep mikken jullie met de Max Health Club?"Vooral op ouders en kinderen. Maar we willen ook een echte club zijn, met leden die we dat klassieke Engelse clubgevoel meegeven. Je kunt ook gewoon even langskomen voor een kopje koffie, dat idee... Het gaat echter voornamelijk om sporten, dus zetten we stevig in op nazorg. Ben je drie weken niet geweest? Dan sturen we een vriendelijke e-mail. Ben je zestig dagen niet geweest, dan bellen we. Ben je nog niet zo lang lid, dan sturen we eveneens een mail met de vraag of het allemaal bevalt."
En ten slotte, hoe zit het met die mascotte van jullie?"Inderdaad, een neushoorn. Dat idee hebben we eigenlijk opgedaan tijdens een reis door Amerika. Dat dier staat voor mij voor kracht en doorzettingsvermogen. Eigenschappen die wel bij ons passen", lacht Jacco.