Actueel

Winkeliers zetten ruim 4 procent meer om in maart

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Winkels in voedings- en genotmiddelen zagen de omzet vorige maand met 9,2 procent stijgen ten opzichte van een jaar geleden. Het verkoopvolume was bijna 6 procent lager. De omzet van de supermarkten lag ruim 10 procent hoger en de omzet van de speciaalzaken steeg met 0,4 procent.

De gemiddelde omzet bij zogeheten non-foodbedrijven kromp met 1,5 procent. Het verkoopvolume liet bij deze bedrijven een daling zien van 9,6 procent. De winkels in meubels en woninginrichting, drogisterijen en winkels in consumentenelektronica zagen de omzet stijgen. Bij winkels in recreatie-artikelen, kledingwinkels, schoenenwinkels en winkels in doe-het-zelfartikelen en keukens en vloeren daalde de omzet.

Webwinkels

Verder meldde het CBS dat er online ruim 3 procent meer werd omgezet. Webwinkels die alleen online verkopen zagen de omzet met dik 9 procent stijgen. Winkels die zowel fysiek als online verkopen lieten een omzetdaling zien van 4,2 procent. De online-omzet van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, winkels in overige non-foodartikelen en consumentenelektronica nam in maart toe. De online-omzet van kledingwinkels liet een daling zien.

Lees verder onder de advertentie

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Ga voor een interactieve graphic naar https://t.localfocus.nl/anp/?c08a0e3. De graphic is opgemaakt in uw huisstijl en in formats voor print en online. De graphic wordt aangeboden aan klanten van de graphicsdienst van het ANP en LocalFocus.