Podcast

Telecombedrijf Simpel groeit én kijkt vooruit naar tv en internet

Het gaat goed met Simpel(.nl), het telecombedrijf voor goedkope sim-only abonnementen. En daar hoeft het in de toekomst niet bij te blijven, verklapt oprichter Jasper de Rooij in deze podcast van De Ondernemer.

PRESENTATOR: ANNA NEELTJE DE BOER 8 juni 2019

Google Jasper de Rooij van Simpel maar 'ns en lees onder meer dat 'ik een creatieve ondernemer ben met veel hart voor z'n team. Waarbij ik graag enigszins disruptief de markt benader'. Dát bleek inderdaad tijdens zijn gesprek met Anna Neeltje de Boer voor de wekelijkse podcast voor De Ondernemer. ,,Ik ben wel toe aan weer iets nieuws doen. En dan het liefst tv, internet, maar dan wel als we de markt een beetje kunnen opschudden.''

Hij vertelt in alle openheid over de hobbelige weg die leidde naar de oprichting van Simpel, want ondanks zijn huidige succes heeft de ondernemer bij een eerder bedrijf ook met verlies en schuldeisers te maken gehad. De oprichting van Simpel bleek echter een schot in de roos. De Rooij vertelt hoe zijn concept voor goedkope online telefoonabonnementen uit nood geboren werd, maar een onderscheidende kracht in de markt bleek. Ook onderstreept zijn verhaal hoe denken vanuit de klant in plaats van winstoogmerk juist meer winst oplevert.

Telecommarkt achterhaald

Doorgaan op de weg die hij insloeg zal de ondernemer dus geen windeieren leggen, maar toch durft De Rooij hardop te fantaseren over het inslaan van een nieuwe weg met Simpel. Het hoeft niet bij telefonie te blijven. De Rooij zegt in de podcast: ,,Ik geloof er heel erg in dat je de consument voor zo’n laag mogelijk bedrag moet proberen telecomdiensten aan te bieden. Ik denk dat we op een gegeven moment toch moeten kijken naar eventueel tv, internet, en dat eraan toevoegen.''

,,Wat ik zou willen is dat je gewoon een internetpijp naar binnen brengt, dat je voor 15 euro per maand internet hebt, dan ga je streamen, en tv schaf je gewoon af. En dan neem je misschien een Netflix-abonnementje, ben je veel goedkoper uit.''

,,Nu word je gedwongen in een zenderpakket met kanalen waar bijna niemand meer naar kijkt. Het is een soort gedwongen winkelnering. Zo van je gaat naar Albert Heijn, koopt een pak melk, maar je mag het alleen kopen als je er ook eieren bij koopt en boter en noem maar op. Dat is heel raar. Waarom mag ik niet gewoon internet tegen een hele lage prijs thuis hebben? Als we dat kunnen doen, wil ik ook heel graag dat aanbieden.''

Sleutel tot Succes

Het lange shirts-succes van Girav: 'Voor acht miljard mensen waren er vijf kledingmaten. Da's heel raar toch?"

Hoe de kredietcrisis, ontslagrondes, een romantische ontmoeting en gezonde dosis eigenwijsheid resulteerden in dé oplossing voor een stevig gat in de kledingmarkt: Girav. Met een V. Shirts in zeventien maten, voor lange mannen.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details
Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen de vrolijke kleding over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details
De Ondernemer

Dirk Beljaarts (KHN): 'Horeca dicht is weer een politieke beslissing, geen wetenschappelijke'

'Het is een politieke keuze om onze sector gesloten te houden, het is slepen met RIVM-modellen. Het is niet een wetenschappelijke keuze. Dan moet je als kabinet erkennen dat je ons tijdelijk opoffert om de rest van Nederland aan de gang te krijgen." KHN-directeur Dirk Beljaarts spreekt zich uit, in de nieuwe podcast 'Na Rutte en Kuipers'.

Details
Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details