Podcast

Telecombedrijf Simpel groeit én kijkt vooruit naar tv en internet

Het gaat goed met Simpel(.nl), het telecombedrijf voor goedkope sim-only abonnementen. En daar hoeft het in de toekomst niet bij te blijven, verklapt oprichter Jasper de Rooij in deze podcast van De Ondernemer.

PRESENTATOR: ANNA NEELTJE DE BOER 8 juni 2019

Google Jasper de Rooij van Simpel maar 'ns en lees onder meer dat 'ik een creatieve ondernemer ben met veel hart voor z'n team. Waarbij ik graag enigszins disruptief de markt benader'. Dát bleek inderdaad tijdens zijn gesprek met Anna Neeltje de Boer voor de wekelijkse podcast voor De Ondernemer. ,,Ik ben wel toe aan weer iets nieuws doen. En dan het liefst tv, internet, maar dan wel als we de markt een beetje kunnen opschudden.''

Hij vertelt in alle openheid over de hobbelige weg die leidde naar de oprichting van Simpel, want ondanks zijn huidige succes heeft de ondernemer bij een eerder bedrijf ook met verlies en schuldeisers te maken gehad. De oprichting van Simpel bleek echter een schot in de roos. De Rooij vertelt hoe zijn concept voor goedkope online telefoonabonnementen uit nood geboren werd, maar een onderscheidende kracht in de markt bleek. Ook onderstreept zijn verhaal hoe denken vanuit de klant in plaats van winstoogmerk juist meer winst oplevert.

Telecommarkt achterhaald

Doorgaan op de weg die hij insloeg zal de ondernemer dus geen windeieren leggen, maar toch durft De Rooij hardop te fantaseren over het inslaan van een nieuwe weg met Simpel. Het hoeft niet bij telefonie te blijven. De Rooij zegt in de podcast: ,,Ik geloof er heel erg in dat je de consument voor zo’n laag mogelijk bedrag moet proberen telecomdiensten aan te bieden. Ik denk dat we op een gegeven moment toch moeten kijken naar eventueel tv, internet, en dat eraan toevoegen.''

,,Wat ik zou willen is dat je gewoon een internetpijp naar binnen brengt, dat je voor 15 euro per maand internet hebt, dan ga je streamen, en tv schaf je gewoon af. En dan neem je misschien een Netflix-abonnementje, ben je veel goedkoper uit.''

,,Nu word je gedwongen in een zenderpakket met kanalen waar bijna niemand meer naar kijkt. Het is een soort gedwongen winkelnering. Zo van je gaat naar Albert Heijn, koopt een pak melk, maar je mag het alleen kopen als je er ook eieren bij koopt en boter en noem maar op. Dat is heel raar. Waarom mag ik niet gewoon internet tegen een hele lage prijs thuis hebben? Als we dat kunnen doen, wil ik ook heel graag dat aanbieden.''

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details