Podcast Onze Man In Londen

Waarom vijfhonderd Britse bedrijven zich toch in Nederland willen vestigen

Transportproblemen. De administratieve rompslomp. Boosheid bij ondernemers. Het Britse Pond. En over die circa vijfhonderd Britse bedrijven die plannen hebben om zich in Nederland te vestigen. Expert Lennard van Otterloo, zelf ondernemer in Londen, blikt terug op maand-1 van Brexit.

Van onze redactie 8 februari 2021

Met één maand Brexit achter de rug weten we onder meer dat zo’n 500 Britse bedrijven serieuze interesse hebben getoond om zich in Nederland te vestigen, stelt overheidstaskforce NFIA die buitenlandse bedrijven begeleidt bij het investeren in Nederland.

In deze podcast 'Onze Man in Londen' verduidelijkt Lennard van Otterloo die interesse van vooral het middenbedrijf, veel logistieke bedrijven, maar ook het verhuizen van banen naar Nederland.

Lees ook: Brexit: experts Van Otterloo en Platvoet over gevolgen voor btw

Lennard van Otterloo praat ons onder meer ook bij over de effecten voor Nederlandse ondernemers in het Verenigd Koninkrijk en we waar vanuit Nederland rekening mee moeten gaan houden. 'Als er al iets gaat veranderen, is het dat transportkosten omlaag gaan'. Daarover gesproken: de KVK Export Nieuwe Markten Tool, maar ook meer over de eerste zichtbare Brexit-effecten, vind en lees je via deze link van KVK.

Lees ook: Exporteren na Brexit en de CE-markering: hoe zit dat?

Brexit ingewikkeld? Onduidelijk? Wie de Brexit Nieuwsbrief van De Ondernemer leest, heeft overal antwoord op. Meld je nu aan!

Ontvang de wekelijkse ‘De Ondernemer Brexit Nieuwsbrief’ met het laatste nieuws, ondernemersverhalen en kansen en bedreigingen rondom de Brexit.

Floris Hulsmann Cor Hospes
De Ondernemer

Expert Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details