Podcast
Coronacrisis: 'Banken gebaat bij negatief consumentenvertrouwen'
Marcom-expert Thijs van Dijk en retailtrendwatcher Fred Rutgers hekelen de communicatie van banken over de coronacrisis. ,,Er is sprake van eigenbelang, want banken zijn gebaat bij negatief consumentenvertrouwen en sentiment", stellen zij in de podcast van De Ondernemer.
Marcom-expert Thijs van Dijk en retailtrendwatcher Fred Rutgers bespreken in de podcast (hierboven te beluisteren) de toon van de communicatie over de coronacrisis die ingezet wordt de overheid, media en dus ook banken.
Van Dijk: ,,In de vorige financiële crisis waren banken de zondebok, hier lijken ze de redders. En dat is natuurlijk interessant, vandaar dat onderzoeken van banken het negatieve sentiment benadrukken om er voor te zorgen: kom bij ons, we helpen je bedrijf redden." Rutgers daarover: ,,En dan is hun PR beter dan de activiteiten. Ik vind nog steeds dat banken het mkb nog ernstig in de steek laten".
Lees ook: De Ondernemer Radio over coronacrisis: communicatie, versoepeling en statements
Aarnink: 'Positief betekent meer vertrouwen en zorgt voor koopkracht'
Topondernemer Marco Aarnink verwees eerder op deze website ook naar de negatieve insteek in berichtgevingen waar het de toekomst van onze economie betreft. Aarnink - ceo van Print.com en investeerder in diverse bedrijven - stelde: ,,Laten we die berichten eens anders benaderen: positief. Dat geeft iedereen meer vertrouwen en zorgt voor koopkracht." Lees hier het artikel met de reactie van Marco Aarnink.