Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: ,,Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50 procent, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”
De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen
Dirk Beljaarts, algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland
Help de Horeca
Via het platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. ,,Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen”, aldus Beljaarts.
Lees ook: Werktijdverkorting, hoe werkt dat?
Aanmelden als horecabedrijf
Horecaondernemers die zich willen aanmelden, kunnen vanaf nu hun gegevens achterlaten op de site. Vanaf vandaag is de inschrijving definitief.
Lees ook: Koerselman (FNV Horeca): 'Rekening coronacrisis mag niet naar werknemers'
Deze horecapartners doen al mee
KHN werkt samen met haar partners aan het initiatief voor de horeca. Dat zijn: Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat.
HorecaHelpt
Naast dit initiatief zijn er ook andere kleinere initiatieven ontstaan die aandacht verdienen. Daarom lanceert KHN HorecaHelpt een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen. Initiatieven kunnen via Facebook gedeeld worden door middel van gebruik van de hashtag #HorecaHelpt.