Nieuws Horeca
Hulp voor de horeca: dit bedrijf biedt eigen afhaalplatform gratis aan
Foodsy, de vooruitbestel-app voor het afhalen van eten en drinken, stelt haar software en het platform tijdelijk gratis beschikbaar aan horecaondernemers. Het bedrijf richtte zich eerder alleen op treinstations en reizende consumenten, maar ziet nu mogelijkheden om horecaondernemers zowel op stations als daarbuiten te helpen, juist nu de coronacrisis aanhoudt en restaurants vooralsnog gesloten moeten blijven.

Via het platform kunnen gebruikers een bestelling plaatsen en gelijk ophalen, zonder te hoeven wachten. De reiziger hoeft daardoor niet meer bang te zijn om zijn of haar trein te missen en de horeca mist geen haastige klanten. De afgelopen paar jaar is het algoritme verfijnd waardoor horecaondernemers op onder andere treinstations, bedrijventerreinen en luchthavens meer bestellingen kunnen verwerken rond piektijden. Bovendien kunnen reizigers altijd hun overstap blijven halen doordat zij niet meer in de rij hoeven te wachten, maar zelf hun bestelling pakken.
Helpende hand bieden op het gebied van creativiteit en flexibiliteit
De markt waarin Foodsy actief is, ligt kort gezegd op z’n gat, maar dat is niet alles: de horeca heeft het ontzettend zwaar en het is voor velen nog maar de vraag of zij deze crisis überhaupt gaan overleven. ,,De huidige maatregelen vergen een hoge mate van creativiteit en flexibiliteit", vertelt Sam Eerdmans als medeoprichter van Foodsy. ,,En daar willen én kunnen we een helpende hand bieden op het gebied van take-away."
Lees ook: Vijf jonge ondernemers gaan de strijd aan met Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo
,,Hoewel onze commissie al veel lager ligt dan andere partijen, brengen we dit terug naar 0 procent waardoor horecaondernemers de komende maanden gratis gebruik kunnen maken van ons platform. Op deze manier houden horecaondernemers nu onderaan de streep misschien nog wat over.”
'Mooie manier' om Foodsy op de kaart te krijgen
Uiteindelijk is Foodsy er bij gebaat dat horeca-partners de deuren open kunnen houden, besluit Eerdmans. ,,Daarnaast is het een mooie manier om ons op de kaart te zetten als specialist op het gebied van take-away en consumenten tegelijkertijd het gebruiksgemak van de app te laten ervaren."
"Door 0 procent commissie te berekenen, houden horecaondernemers nu onderaan de streep misschien nog wat over"
Zo werkt Foodsy
Foodsy is een pre-order en pay platform voor eten en drinken op treinstations, luchthavens en bedrijventerreinen en mede door de aangescherpte coronamaatregelen ook beschikbaar voor horecabedrijven in de binnenstad.
Dit is hoe het werkt: de consument bestelt en betaalt via de app en selecteert tot op de minuut nauwkeurig hoe laat de bestelling klaar moet staan. De bestelling wordt klaargezet bij het pick-up punt in de winkel, de consument slaat de rij over en neemt de bestelling mee. Zo wordt er nooit meer een trein of afspraak gemist, maar nog belangrijker: we minimaliseren contact en houden elkaar veilig.