Nieuws Horeca
Vijf jonge ondernemers gaan de strijd aan met Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo
Vijf jonge ondernemers hebben hun krachten gebundeld om de horeca te helpen en gaan de strijd aan met de grootmachten op het gebied van afhaal-, bezorg- en op locatie besteloplossingen. ,,Op die manier heeft de gast zijn borrel en kan het personeel blijven werken. Dan heb je ook na de coronacrisis nog een café om heen te gaan met je vrienden.''

Van links naar rechts: Dex Holman, Floris Visser, Dorus van den Oord, Maurits Franken en op de laptop Sven van der Zee.
De ondernemers van Orderli en Orderme zijn onlangs samen verder gegaan. De gelijknamige oplossing laat gasten met hun eigen telefoon bestellen en betalen bij horecagelegenheden. Door de omstandigheden omtrent de coronacrisis moesten ze op zoek naar innovatieve manieren om de horeca te helpen.
Lees ook: Anderhalve meter-economie: gaat app van jonge ondernemers horeca helpen?
Oplossing voor horecaondernemers en hun gasten
Het vijftal, bestaande uit Dex Holman, Floris Visser, Dorus van den Oord, Maurits Franken en Sven van der Zee, vindt het belangrijk om gezamenlijk oplossingen te bieden voor zowel horecaondernemers als gasten die hun vrijdagmiddagborrel, diner of favoriete lunch moeten missen. ,,Eén van de belangrijkste aspecten van onze bedrijfsfilosofie is dat we willen luisteren naar de behoeften van onze klant,” aldus Floris Visser, medeoprichter van Orderli. ,,Daarom hebben we de afgelopen tijd gewerkt aan een afhaal-, bezorg- en op locatie bestelfunctie.”
Door op een link te klikken, kom je direct in het menu van de horecagelegenheid. Visser: ,,Je bestelt bijvoorbeeld je favoriete gerecht en drankje, kiest ervoor om deze op te halen, of laat de bestelling aan je deur bezorgen door je vertrouwde ober. De op locatie bestelfunctie van Orderli maakt het mogelijk dat langslopende gasten gemakkelijk en snel hun bestelling kunnen plaatsen en meenemen. Op die manier heeft de gast zijn borrel en kan het personeel blijven werken. Dan heb je ook na de coronacrisis nog een café om heen te gaan met je vrienden.''
''Doordat Orderli gebruikmaakt van bestaande social mediakanalen, hoeven ze geen percentage van elke bestelling in rekening te brengen''
Verschil met Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo
In tegenstelling tot gevestigde bedrijven als Thuisbezorgd, UberEats of Deliveroo, hoeven horecaondernemers bij Orderli geen hoge commissiepercentages af te staan. ,,Doordat Orderli gebruikmaakt van bestaande social mediakanalen, hoeven ze geen percentage van elke bestelling in rekening te brengen. In plaats daarvan betalen horecaondernemers een vaste prijs per maand. Doordat de horeca nu wederom hard getroffen is, biedt Orderli hun service de eerste twee weken gratis aan.''
De ondernemers achter Orderli zijn constant op zoek naar manieren om de horecaondernemer zo goed mogelijk te helpen. Door de al bestaande marketingkanalen van klanten te gebruiken om een goedkope afhaal-, bezorg- en op locatie een betaaloplossing aan te bieden, kunnen veel horecaondernemers, zelfs in deze tijd, extra omzet genereren. Visser: ,,Dit zou zomaar dé oplossing kunnen zijn om de horeca door de komende vier weken heen te slepen.''
Lees ook: Deliveroo biedt restaurants een helpende hand en komt met steunpakket