Nieuws Financiën
Blogtop5: Wat is jouw ondernemersmotief?
Voor de tweede week op rij staat Marc van der Wielen op de eerste plaats in onze blogtop 5. Dit keer met zijn blog 'waarom ben jij ondernemer geworden?'. Benieuwd naar de rest van de blogtop 5? Wij zetten 'm voor je op een rijtje.

1. Waarom ben jij ondernemer geworden? - Marc van der WielenWaarom ben jij ondernemer geworden? Kun je dat eigenlijk worden? Ondernemer is immers toch geen vak? Timmerman, dat kun je worden. Of architect, kok en desnoods manager. Maar ondernemer? Hoe dan ook, duizenden mensen kiezen ervoor om ondernemer te worden. En met het zetten van die eerste stap laten ze in principe zien ondernemend te zijn. Dat is al heel wat. Toch is er wat meer voor nodig om die eerste stap het begin te laten zijn van een succesvol ondernemersavontuur.
2. Pensioen: afkopen of niet? - Paul NielenStaatssecretaris Wiebes heeft onlangs een voorstel gedaan tot afkoop en versimpeling van pensioen in eigen beheer. Maar is het afkopen van je pensioen in je eigen bv verstandig?
3. Waarom de wet DBA niet werkt - Paul den RondenZzp’ers, opdrachtgevers en belangenorganisaties schreeuwen in de media moord en brand over de nieuwe Wet DBA en de modelovereenkomsten. Alomvattende kreet: de wet belemmert zzp’ers en opdrachtgevers in het ondernemerschap. Dé reden dat de Wet DBA niet gaat werken is dat de zzp’er en opdrachtgever zelf verantwoordelijk zijn voor de beoordeling van de arbeidsrelatie. Dat is een te ingewikkelde taak die zorgt voor onzekerheid.
4, Het is oorlog tussen adblockers en adverteerders - Ravi JadnanansingAdBlockers zorgen ervoor dat je ongestoord kan genieten van het wereldwijde internet. Geen vliegende banners, homepage take-overs of een schreeuwende YouTube-commercial voor je favoriete muziekvideo. Helaas treffen AdBlockers ook websites die het moeten hebben van de verkoop van advertentieruimte. Desondanks wordt de populariteit van AdBlockers steeds groter.
5. Maak van je website een verkoopkanon - Judith van Oudheusden-KrolVeel websites zijn nog op de traditionele manier ingericht. Homepage met een welkomstboodschap, pagina's met diensten, een over ons-pagina en een contact-pagina. Feitelijk een uitgebreide versie van je brochures. Zonde, want een goed ingerichte website kan je heel veel nieuwe klanten opleveren. Hoe doe je dat?