Rechtstreex heeft groeiplannen voor 2022 en kiest ervoor die op een unieke manier te financieren. Oprichter Maarten Bouten: ,,Het voelt als een logische stap om onze betrokken community niet alleen te vragen te investeren in de lokale voedselketen, maar hen ook te laten meedelen in onze toekomstige winst en groei.''
Bij de vorige crowdfunding voor de uitbreiding naar regio Haaglanden was het doelbedrag binnen een halve dag bereikt. Een record voor het platform CrowdAboutNow. Omdat er veel meer interesse was dan ruimte, gaat Rechtstreex bij deze crowdfunding voor een hoger doelbedrag van 250.000 euro en een minimuminvestering van 250 euro. Bouten: ,,Zo kan iedereen die dat wil bijdragen aan een duurzame toekomst.''
We willen de besteltijd verkorten, de website verbeteren, een handige app lanceren en doorgroeien van 60 naar 80 afhaalpunten
Maarten Bouten, oprichter Rechtstreex
Rechtstreex opende eerder tweede distributiecentrum en breidde thuisbezorgservice uit
In 2020 en 2021 heeft Rechtstreex mede dankzij een investering van Ifund en een succesvolle crowdfundactie de logistieke capaciteit uitgebreid en de organisatie verstevigd. Zo opende het bedrijf een tweede distributiecentrum en werd de thuisbezorgservice uitgebreid zodat nu een groter deel van Zuid-Holland voorzien wordt van lokale producten.
Komend jaar bouwt Rechtstreex verder uit door gericht te investeren: ,,We willen de besteltijd verkorten, de website verbeteren, een handige app lanceren en doorgroeien van 60 naar 80 afhaalpunten. Daarnaast willen we onze leveranciers sneller kunnen betalen en met hen en onze community concrete stappen maken in het verduurzamen van ons voedselsysteem.''
Seizoensgebonden assortiment uit de regio wekelijks aangeboden
Rechtstreex maakt naar eigen zeggen een eerlijke, lokale voedselketen mogelijk. Dit doet het Rotterdamse bedrijf door wekelijks een seizoensgebonden assortiment uit de regio aan te bieden aan consumenten en hun bestellingen voor een eerlijke prijs in te kopen bij boeren en makers. Zonder onnodige tussenschakels en met zo min mogelijk voedselkilometers, verpakking en verspilling.
Lees ook: De noodzaak van lokale producten: Het Lokaal bewijst het met supermarkt én restaurant