Nieuws Financiën

Zierikzeese ondernemer wil eerlijke info over elektrisch rijden

Hoewel hij een supergroot voorstander van elektrisch rijden is, overweegt Ton Schröer van TonS Mosterd uit Zierikzee een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie schrijft de PZC dinsdag.

Esme Soesman 29 maart 2016

Electric cars elektrisch rijden opladen

De informatie die wordt gegeven over de afstanden die je kunt afleggen met je elektrische wagen is misleidend, meent Schröer. Er zit een groot verschil tussen mogelijk af te leggen afstanden. "Ik twijfel nog een beetje, omdat ik een groot voorstander van elektrisch rijden ben. Maar ik vind wel dat je mensen niet moet teleurstellen."

De Zierikzeese ondernemer heeft een mijlpaal bereikt. Hij is sinds kort volledig op elektrisch rijden overgestapt. Zijn wagenpark bestaat uit twee auto's uit 2011 (elk met ruim 67.000 kilometer op de teller), twee auto's uit 2013 (beide met ruim 75.000 kilometer op de teller) en zijn laatste aankoop dit jaar.

Het had heel wat voeten in de aarde voor de Roosendaalse Peggy, die al jaren bij het mosterdbedrijf werkt, over durfde te stappen op elektrisch rijden. De angst het niet te halen van huis naar werk en terug was te groot. Juist daarom moet je op informatie kunnen vertrouwen, vindt Schröer. De Zierikzeese mosterdmaker weet waar hij het over heeft als hij de voordelen op een rij zet. "Milieuvriendelijk en hartstikke goedkoop. De onderhoudskosten zijn heel laag. En de accu kan ik, als het ooit gedaan is met de auto, gebruiken als opslagsysteem voor mijn zonnepanelen."

Wel pleit Schröer voor meer laadpalen op betere locaties. Een laadpaal op de carpoolplaats bij de Weg naar de Val heeft veel minder nut dan een laadpaal op het parkeerterrein bij de Albert Heijn in Zierikzee. "Dan kunnen mensen hun auto even opladen als ze een uurtje de stad in gaan."