Dat is bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden. De Formule 1 en de bierbrouwer geven geen financiële details van de overeenkomst. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid. ,,Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1'', wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. ,,Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.''Juiste momentDe komst van Heineken volgt een maand na de zege van Max Verstappen in de Formule 1. Di Tondo hield in het midden of de successen van de talentvolle Nederlander iets met de toetreding tot de Formule 1 te maken hebben. ,,Dit was voor ons het juiste moment om in te stappen'', zei de marketingdirecteur.
LevensaderJos Versteeg, beursanalist bij zakenbank Theodoor Gilissen, zegt in De Volkskrant dat marketing voor bedrijven als Heineken niets minder dan een levensader is. Het beeld dat mensen hebben van het merk is cruciaal voor de populariteit. Daar horen sponsordeals bij.
CanadaHeineken is al prominent aanwezig tijdens de Grand Prix van Canada. De boarding van de autorace kleurt groen en laat de naam van de biergigant in grote letters zien. Het biermerk verschijnt voorlopig niet op de auto's. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.
Lees ook:
Marketing: Max Verstappen is naast de baan miljoenen waard
De Max-factor is merkbaar op de kartbaan in Strijen