„Vorig jaar hebben we daar de eerste extra stap voor gezet door een tandpasta te introduceren”, zegt Kim. „Dit jaar willen we het pakket nog verder uitbreiden.” Dat doet Boombrush met behulp van een trouw Boom-panel. Een club van 1500 klanten die graag meedenkt over de verdere ontwikkelingen van de mondzorgscale-up. Wat kunnen we nog meer verwachten?
Lees ook: Maak je bedrijf ‘slimmer’: integreer AI in je bedrijfsprocessen
Als het aan Kim had gelegen, was die ontwikkeling nog sneller gegaan. Ze vertelt: „We merken dat als je één product in een abonnement hebt, het best lastig is om daar een product bij te stoppen. Dat komt omdat je dynamiek helemaal verandert. We hadden eerst op onze website één pagina: daar kon je de borstel kopen, een abonnement afsluiten en dat was het. Als je daar één product bijstopt, verandert je hele model. Omdat je dat product moet kunnen aanschaffen, mensen moeten ervan weten. Dat hadden we wel onderschat. Het wordt exponentieel moeilijker.”
Lessen die Kim als ondernemer heeft geleerd
„De les die ik daarvan heb geleerd is: begin bij de basis. Bedenk goed hoe je het wil uitrollen en wat voor stappen daar bij horen. Zodat je geen stappen overslaat en kan zorgen dat je alle stappen goed kunt communiceren naar de klant. We hebben nu bijvoorbeeld een shop waarin je alle repeat-producten, zoals tandpasta, kunt aanschaffen. Die pagina hadden wij niet. Daarom hebben we vorig jaar ook onze hele website omgegooid, zodat we hier meer duidelijkheid in konden brengen.”
Daarom hebben we vorig jaar onze hele website omgegooid
Kim Hiemstra Oprichter Boombrush
Het belangrijkste is dat je je klanten daarin meeneemt, zegt Kim. „Zorg dat je checkt of die dingen die jij logisch vindt, ook logisch zijn voor de klant. Anders heb je alsnog best wel een probleem. Hiervoor hebben wij een Boom-panel opgesteld. Daar zitten nu zo’n 1500 mensen in. Als wij een vraag hebben, kunnen we dat bij hen checken of dat duidelijk is. Het is echt top dat 800 mensen dan gewoon reageren, onze klanten zijn heel betrokken.”
Lees ook: Rotterdamse ‘David’ Boombrush door ‘Goliat’ Philips voor rechter gesleept: dit is waarom
Kindertandenborstel, flos en stokers
Met dat panel test Boombrush bijvoorbeeld wat mensen mooi vinden, wat voor nieuwe kleuren ze willen en wat voor producten ze nog zouden willen hebben. Daar kwam ook uit dat er best veel vraag is voor een kindertandenborstel. „Daar was ik zelf nog niet opgekomen”, zegt Kim, die onlangs met Boombrush ook een travelcase lanceerde. „Dus dat is best interessant. Daarnaast willen mensen flos en stokers. Ik merk ook zelf dat als ik het niet in huis heb, ik het ook niet doe. Daarom is dat fijn om dat in een abonnement te hebben en dat laten die mensen ook weten.”