Aangeboden door Teamleader
Branded Content Innovatie
Dit deed het overzicht van Teamleader met The Art of Living
Hoe sta jij tegenover digitalisering? Zie je ertegenop om de investering te doen of ben je al tot de conclusie gekomen dat dit je vooral heel veel oplevert? Dat laatste wordt namelijk onderstreept in het onderzoek What’s Next Nederland. Hieruit blijkt dat ondernemers die gedigitaliseerd zijn sterker in hun schoenen staan dan ondernemers die geen klant zijn. ,,Onvoorstelbaar dat we het eerst allemaal in Excel deden.”

Jim Thijssen is eigenaar van woon- en lifestyleplatform The Art of Living. Fotografie: van assendelft
Zeven op de tien ondernemers is als gevolg van de huidige economie onzeker over hun toekomstplannen. What’s Next Nederland – dat in opdracht van Teamleader door onderzoeksbureau iVOX werd uitgevoerd – laat echter zien dat één op de drie bedrijven aan vertrouwen verwacht te winnen door in de komende maanden te focussen op digitalisering. Dit brengt een efficiëntere manier van werken met zich mee, maar drukt ook flink wat kosten.
Dat zorgt ervoor dat klanten van Teamleader zeer concreet zijn over het doorvoeren van groeiplannen. Gaat het om het sterk digitaliseren van diensten en/of processen, dan zegt ruim 70 procent van de ‘Teamleaders’ in actie te komen. Binnen het iVOX panel (ondernemers die geen klant zijn van Teamleader) komt het percentage net boven de 30 procent uit.
Groei aan digitaliseringsslag te danken
Woon- en lifestyleplatform The Art of Living gebruikt Teamleader onder meer om betere financiële inzichten te krijgen. Het bedrijf uit het Brabantse Eersel heeft de grootste digitaliseringsslag al even achter de rug en mede-eigenaar Jim Thijssen zegt de recente groei van zijn bedrijf daar zonder twijfel aan te danken. Meer te weten komen over Teamleader? Dat doe je hier.
,,We werken nu ruim vijf jaar met Teamleader en dat brengt overzicht en rust. Het klinkt ontzettend old fashioned, maar tot die tijd deden we alles in Excel. Onvoorstelbaar eigenlijk. We zijn in enkele jaren ontzettend gegroeid en benaderen nu zo’n vijf- tot zesduizend klanten per jaar”, aldus Thijssen.
''Met de antwoorden op deze vragen creëren we zekerheid en kunnen we – waar nodig – nieuwe plannen maken”
,,Er lopen hier zeven salesmanagers rond die ontzettend veel klantcontact hebben. Dankzij het overzicht in de softwareoplossing van Teamleader bellen we deze klanten niet per ongeluk dubbel, weten we welke deals er zijn gesloten, welke nog openstaan en wat daar dan de reden van is. De software is custom based in te richten en erg gebruiksvriendelijk. Nieuwe collega’s hebben het ook zo onder de knie.”
,,The Art of Living is een inspiratieplatform voor architectuur en tuin. Voorheen waren we alleen actief met magazines en boeken, maar zo’n vijf jaar geleden zijn we gestart met het online platform in combinatie met social media. We moesten dus wel digitaliseren en Teamleader past daar perfect bij. Concreet? Online partners betalen voor uitingen op onze kanalen en dat proces verwerken we in Teamleader. Hetzelfde geldt voor de bestellingen die in onze webshop worden gedaan.”
De waarde van in- en overzicht op de financiële omgeving
Het onderzoek What’s Next Nederland laat zien dat klanten van Teamleader zich vaker dan niet-klanten voorbereiden op grote veranderingen door financiële implicaties te berekenen (88 procent tegenover 68 procent).
Met het inzicht en overzicht op de financiële omgeving zijn tevens verschillende scenario’s uit te denken. Ruim 85 procent van de Teamleader klanten doet dit dan ook. Binnen het iVOX panel doet 77 procent dat. Een kleine 85 procent van de klanten communiceert intern over de te zetten grote stappen, terwijl iets meer dan 65 procent van het iVOX panel daarover spreekt.
Thijssen: ,,Wij hebben ons boekhoudprogramma gekoppeld aan Teamleader. Zo hebben we nog inzichtelijker hoe we er omzet technisch voor staan ten opzichte van de jaren ervoor. Hebben we dezelfde lijn te pakken of is het een stijgende lijn? En komt dit overeen met de begroting die we aan het begin van het jaar genaakt hebben? Met de antwoorden op deze vragen creëren we zekerheid en kunnen we – waar nodig – nieuwe plannen maken.”
''Het goed bewaken van onze kosten en baten is dus belangrijk en met Teamleader valt dat uitstekend te peilen''
Kosten en baten uitstekend te peilen
,,Wel zo fijn, omdat ons bedrijf gevoelig is voor conjunctuur. We zijn in enige mate afhankelijk van de wijze waarop de bouw zich manifesteert. Dat gaat nu heel goed. Er wordt veel gebouwd, maar het kan ook zomaar inzakken. Het goed bewaken van onze kosten en baten is dus belangrijk en met Teamleader valt dat uitstekend te peilen.”
Zoals de mede-eigenaar van The Art of Living al aangaf, is zijn bedrijf in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Dat het merk ruim vijf jaar geleden met Teamleader begon, kan daar niet los van worden gezien.
Extra personeel en nieuwe producten en diensten
Het is geheel in lijn met de resultaten uit What’s Next Nederland. Bijna 70 procent van de Teamleader klanten verwacht extra personeel aan te werven (iVOX panel net iets meer dan 30 procent). Daarnaast zegt ruim 55 procent van de klanten nieuwe producten of diensten te lanceren tegenover 30 procent van de bevraagden uit het iVOX panel. Meer te weten komen over Teamleader? Dat doe je hier.
Thijssen vertelt dat The Art of Living nu zo’n 22 jaar bestaat, dat hij in 2015 als medewerker in het bedrijf van zijn vader kwam en in 2021 samen met zijn broer officieel mede-eigenaar werd. ,,Toen ik hier net begon, zaten we hier slechts met vijf mensen. Inmiddels hebben we alleen al zeventien fulltimers, dus die personele groei is er wel degelijk.”
,,Als wij jaarlijks één of twee nieuwe mensen aannemen, zitten we goed qua groei. Ik vind overigens wel dat het aannemen van mensen geen doel op zich moet zijn. Zoiets hangt volledig af van meerdere factoren. Qua omzet proberen we ieder jaar met 5 tot 10 procent te groeien, maar je hebt dus wel te maken met zaken als een conjunctuur. Een extra boek of magazine uitbrengen of een extra event organiseren doet de omzet als het goed is ook stijgen, maar het moet allemaal wel kunnen.”
,,Wat dat betreft is het fijn dat we hier een hoop creatieve mensen met veel ideeën hebben rondlopen. En zolang die ideeën binnen onze capaciteiten passen, zien we eigenlijk altijd wel groei.”