Nieuws Innovatie

Digital United wil geen log internet bedrijf zijn

Met klanten als Ziggo, Jumbo, Eneco, ABN Amro, Vitens, Ahold, Peugeot en Samsung Europe kan het niet anders dan dat je opvalt. Digital United doet dat. Het Bossche internetbureau, waar in totaal 350 mensen werken bij zeven dochterbedrijven, kreeg nationale erkenning in de tiende editie van Emerce100, een lijst samengesteld door beslissers op het gebied van onlinemarketing, ICT en e-business.

Wouter ter Haar | Foto: Marc Bolsius 31 mei 2016

Digital United

Jan-Hein Schouten (algemeen directeur) en Paul Hinze (financieel directeur) noemen de verkiezing een mooie erkenning. Digital United scoort met vier bedrijven: Colours (ontwikkelaar van websites en apps), Yourzine (dialoogmarketing), Searchresult (zoekmachinemarketing) en Social Inc. (sociale media). Paul: ,,We behoren ermee tot de top van Nederland." Jan-Hein: ,,Niet voor niets hebben we op taart getrakteerd. Dit is, met onze Brabantse nuchterheid, een goede graadmeter waar we staan."

Jaarlijkse groeiDigital United groeit jaarlijks met tientallen procenten. Dit jaar komt de omzet op 27 miljoen euro uit. Het bedrijf richt zich op de zakelijke dienstverlening en bedient het bedrijfsleven met kant-en-klare oplossingen om actief te zijn via websites, apps, webwinkels of door digitale reclame.

Jan-Hein: ,,We beloven - en dat maken we ook waar - zeker 20 procent verbetering door de digitale kanalen van onze klanten beter in te zetten."

Redelijk zelfstandigDe zeven bedrijven van Digital United - waartoe ook Symfony (ontwikkeling webshops), Mobile Pioneers (mobile apps) en Someone (recrutering online-professionals) behoren - opereren allemaal redelijk zelfstandig. Paul: ,,Dat is onze grote kracht. We hebben het internet ingedeeld in deelgebieden die we apart bedienen. Daardoor zijn we geen moloch en kunnen we snel schakelen. Maar we zijn wel één familie."

digitalunited.nl