Nieuws Duurzaamheid

Duurzaam scheren: ondernemer bindt met Green Blade strijd aan tegen plastic

Marnix Reijntjes, oprichter van Green Blade, is een crowdfunding gestart om een abonnement op duurzame scheermessen in de markt te zetten. ,,Het is absurd dat een necessity als dagelijks scheren nog steeds met plastic wegwerpproducten wordt gedaan", aldus Reijntjes. Met zijn producten die volledig zijn gemaakt van recyclebaar materiaal wil hij ervoor zorgen dat mensen minder plastic verbruiken.

Van onze redactie 19 oktober 2021

Marnix Reijntjes duurzaam scheren green blade

Foto: Green Blade

Tijdens een duikvakantie besefte Reijntjes hoeveel plastic afval er op de stranden en in de zee rondzwierf. De ondernemer verdiepte zich in de problematiek en raakte ervan overtuigd dat, ondanks al veel initiatieven, er meer manieren zijn om het plastic verbruik tegen te gaan. ,,Ik geloof niet in het recyclen van plastic, maar in het minder gebruiken van plastic", stelt hij. ,,Het begint in de basis.”

Reijntjes is al ruim tien jaar ondernemer en zat al een tijdje met het idee in zijn hoofd een bedrijf te starten met als doel het verduurzamen van onze levensstijl. Hij ontdekte dat een product wat hij dagelijks gebruikte, een scheermes, goed te verduurzamen was. Green Blade was geboren.

Lees ook: Strijd tegen plastic: ondernemers introduceren duurzame Baya Baya-shampoo

Abonnement op duurzame scheermesjes

Het achterliggende doel is mensen ervan bewust te maken dat er alternatieven zijn voor plastic producten die zij dagelijks gebruiken. De scheermessen van Green Blade zijn gemaakt van recyclebaar aluminium en volledig vrij van plastic. De verpakking is gemaakt van gerecycled karton en past door de brievenbus.

,,Met het abonnement zorgen we dat je automatisch nieuwe, duurzame mesjes krijgt opgestuurd, zodat je nooit meer met botte scheermesjes zit opgezadeld. Fijn voor jou, én voor de planeet", aldus Reijntjes.

Investering via crowdfunding

De website staat klaar en de eerste voorraad scheermessen is inmiddels binnen. Er is minimaal 25.000 euro nodig om de campagne te laten slagen. ,,We weten dat de vraag groot is naar dit soort alternatieven, maar dat mensen het lastig vinden ons te vinden. Via deze weg willen wij ze een handje helpen", aldus Reijntjes. Samen met 20 supporters is al ruim 16.000 euro opgehaald.

Geïnteresseerden kunnen tot 29 oktober investeren via CrowAboutNow.

Lees ook: Plastic om komkommer? Daar gaat Pieter Pot niet mee akkoord

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws